یادداشت فرماندار به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی

2019-10-05
49 بازدید

یادداشت فرماندارشهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی قانونمداری،انضباط، اقتدار و مردم داری از اصول اساسی و حرفه ای این تشکیلات نظامی مورد تاکید قرار گرفته است. مروز به نام روز نیروی انتظامی نامگذاری شده است. در تعریف قانونی، نیروی انتظامی بعنوان سازمانی وابسته به وزارت کشور _که مسئول امنیت و سیاست داخلی به شمار […]

photo_2019-10-05_21-53-05

یادداشت فرماندارشهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی

قانونمداری،انضباط، اقتدار و مردم داری از اصول اساسی و حرفه ای این تشکیلات نظامی مورد تاکید قرار گرفته است.

مروز به نام روز نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

در تعریف قانونی، نیروی انتظامی بعنوان سازمانی وابسته به وزارت کشور _که مسئول امنیت و سیاست داخلی به شمار می رود_معرفی شده است.
این نیرو پس از طی نمودن فرایند ادغام سه نیروی شهربانی، ژاندارمری و کمیته انقلاب و تجدید حیات سازمانی،امروز بعنوان یکی از ارکان اصلی تامین کننده امنیت و مسئول حفظ نظم میباشد.از طرفی ارائه خدمات عدیده انتظامی از جمله در بخش های صنفی،گذرنامه، ترافیکی،اتباع و…نقش این تشکیلات را در تامین حقوق عمومی و شهروندی مردم و خدمت رسانی به آنان افزایش داده و با ایجاد پلیس تخصصی در رسته های آگاهی، اطلاعات و امنیت عمومی، فتا، پیشگیری و…در مسیر حرفه ای شدن گام بر می دارد.

قانونمداری،انضباط، اقتدار و مردم داری از اصول اساسی و حرفه ای این تشکیلات نظامی مورد تاکید قرار گرفته است.

نقش این نیرو در نظم و امنیت داخلی و مرزبانی در قوانین مختلف بویژه قانون امنیت کشور بخوبی تعریف شده و در شرایط فعلی غالب بار اجرایی ساختار و ترتیبات مقرر امنیتی کشور در سطوح ملی،استانی و شهرستانی بویژه شورای تامین استان ها و شهرستان ها بر دوش نیروی انتظامی است که معمولا با پشتیبانی و همکاری سایر ارکان امنیتی کشور به سامان میرسد.در چنین روزی تجلیل از جایگاه و خدمات سربازان، درجه داران،افسران،افسران ارشد و سرداران و امرای نیروی انتظامی ضرورت دارد.ضمن اینکه نقش و تاثیر گذاری خانواده های آنان در همراهی و تحمل شرایط نظامی گری نباید فراموش شود. هر چه قامت فکری و جسمی سبز پوشان انتظامی بلند تر باشد شهروندان بیشتر احساس امنیت و غرور می کنند.
اسفندیار تاجمیری
فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه