دستگیری حفاران غیر مجاز در تخت سرخ و محمد جعفر میمه

2019-10-02
275 بازدید

دستگیری حفاران غیر مجاز در تخت سرخ و محمد جعفر میمه 🔸عصر امروز ۴ نفر حفار غیر مجاز در حال فعالیت غیرقانونی در تخت سرخ و تخت محمد جعفر میمه بهمراه وسایل حفاری و دستگاه فلزیاب و توسط پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی بخش میمه و نیروی انتظامی و محیط بانان محیط زیست دستگیر و تحویل […]

download

دستگیری حفاران غیر مجاز در تخت سرخ و محمد جعفر میمه

🔸عصر امروز ۴ نفر حفار غیر مجاز در حال فعالیت غیرقانونی در تخت سرخ و تخت محمد جعفر میمه بهمراه وسایل حفاری و دستگاه فلزیاب و توسط پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی بخش میمه و نیروی انتظامی و محیط بانان محیط زیست دستگیر و تحویل نیروی انتظامی گردیدند .

🔸سالهاست که حفاران غیرقانونی از نداشتن حداقل امکانات پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی بخش میمه سوء استفاده نموده و آثار ارزشمند و هویتی و تاریخی بخش میمه را به امید واهی گنج یابی مورد دستبرد و در نتیجه تخریب و آسیب قرار داده و در موارد متعددی این آثار ارزشمند را بکلی تخریب کرده اند .
🔸گزارشهای دریافتی حاکی از آنست که با توجه به گستردگی بخش میمه و فراوانی آثار ارزشمند تاریخی در این بخش ، امکانات حفاظتی در مرکز شهرستان که فاقد این آثار ارزشمند است ، متمرکز گردیده و پایگاه حفاظتی بخش میمه از حداقل امکانات خودروی نظیر اتومبیل و موتورسیکلت هم محروم مانده و این نکته حفاران غیرقانونی را در تجاوز و تعدی به میراث فرهنگی و تاریخی بخش میمه جسور تر کرده است .

🔸تختهای سرخ و محمد جعفر تلفیقی از پدیده های طبیعی و سازه های قدیمی دست سازهای قدیمی انسان و از آثار منحصر بفرد گردشگری محسوب می گردد و در ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر میمه قرار دارد . ۹۸/۷/۱۰