از شیرینی بستنی تا شهد شهادت / برای محمد طاها

2019-09-28
91 بازدید

حوزه/ محمد طه اقدامی سال گذشته به همراه مادر و خواهرش برای دیدن رژه نیروهای مسلح اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس رفته بود. روزی که تروریست‌ها از پشت جایگاه به سوی مردم تیراندازی می‌کنند، و مادر محمدطاها او را در آغوش می‌گیرد تا جان بچه اش را حفظ کند، اما دو گلوله به […]

۸۵۴۳۹۱

حوزه/ محمد طه اقدامی سال گذشته به همراه مادر و خواهرش برای دیدن رژه نیروهای مسلح اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس رفته بود. روزی که تروریست‌ها از پشت جایگاه به سوی مردم تیراندازی می‌کنند، و مادر محمدطاها او را در آغوش می‌گیرد تا جان بچه اش را حفظ کند، اما دو گلوله به شکم و پای محمدطاها اصابت می‌کند و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، شهید چه واژه عظیمی است، در وصف شهید چه آیات بلندی در قرآن کریم بیان شده است

این واژه چنان ثقیل ممعنا وبزرگ قامت است که لرزشی بر قلمم افتاده و توانای نگارش درباره آن را  ندارم.

اما بر حسب وظیفه خود، امروز دل را به دریا می زنم و قلمی را رفیق این توفیق خود می کنم و با مدد از خداوند متعال که خود قسم یاد کرده مسولیت پاداش شهید را می دهد، نگارش درباره شهید که نه فقط لمحه ای مراسم یک شهید را آغاز می کنم.

دو ساعت از اذان ظهر گذشته بود که از اصفهان عازم شهر شهیدی شدیم که ثابت کرد خردسالی مانعی برای پیمودن سیر وسلوک عارفان الی الله و لبیک گویان به یا حسین نیست.

آری، پنج شنبه شب، ۴مهرماه نخستین سالگرد عروج ملکوتی خردسال ترین شهید حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز، شهید محمد طاها اقدامی در شهر ازان بخش میمه  استان اصفهان برگزار می شود.

۸۵۴۳۹۳

شهید محمد طاها اقدامی حدود یکسال گذشته در ۳۱ شهریور ۹۷ در حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح اهواز توسط کافران ملحد ومنافق در آغوش مادر براثر اصابت گلوله به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

 امروز نخستین سالگرد محمد ۴ ساله همزمان با سالروز دوران اسارت سه ساله اباعبدالله الحسین است و چه زیبا خادمان وعاَشقان با معشوقان خود همسفر می شوند.

محمد طه اقدامی سال گذشته به همراه مادر و خواهرش برای دیدن رژه نیروهای مسلح اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس رفته بود. روزی که تروریست‌ها از پشت جایگاه به سوی مردم تیراندازی می‌کنند، و مادر محمدطاها او را در آغوش می‌گیرد تا جان بچه اش را حفظ کند، اما دو گلوله به شکم و پای محمدطاها اصابت می‌کند و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت می‌رسد.

نقل است که شب قبل از این واقعه اسف بار، محمد طاها از پدر خود سؤال می کند، پدرجان لبیک یا حسین به چه معنا است، و پدر چه زیبا برای این خردسال معنا می کند که لبیک یا حسین یعنی فدایی حسین شدن، یعنی تام زندگیمان به فدای حسین بود و محمد طاها چه خوب در کلاس مکتب عشق شاگردی کرد و با شهادتش در فردای آن روز فهم کامل از جمله عشاق حسین «لبیک یا حسین» را فهمید.

دوساعتی از اذان ظهر پنج شنبه گذشته بود، کمرهمت را محکم بستم و پای در رکاب گذاشتم. طبق اعلام قبلی مراسم سالگرد این شهید قراربود ساعت۴ عصر آغاز شود. زودتر از موعد مقرر به محل رسیدیم. امامزاده سیده صالحه خاتون روستای ازان بخش میمه محل دیدار ما با مدفن این شهید بود.

 نوحوانان این روستا عاشقانه برای خدمت به زائران‌ امامزاده و حاضران در سالگرد شهادت طاها اقدامی در حالی که بر روی سینه آنها جمله زیبای «خادم الشهدا» نقش بسته بود، تلاش می کردند.

در گوشه ای از صحن بانوان زینبی وار به دور مادر و خانواده شهید حلقه زده بودند و تسلی آن شده بود.

حمید راستی مجری صداوسیمای استان که اغلب او را مجری برنامه های یادواره شهدا و دفاع مقدس تلقی می کنند، پشت تریبون آمد با قرائت شعری که پشت کتابی که منقش به زندگی نامه شهید محمد طاها اقدامی تحت عنوان «از شیریتی بستنی تا شهد شهادت» نوشته شده بود، معنویت خاصی فضای صحن امامزاده خاتون روستای ازان را پر کرد،

سنی نداشتی که دم از این سفر زدی            پروانه ام چه زود شد از پیله پر زدی

با این لباس خونی عجب روضه خوان شدی   خواندی چه خواندنی که شرر بر جگرزدی

یک روضه مجسمی از کربلا شدی              آتش به جان مادر وقلب پدر زدی

گُل بودی و زیاد نماندی، چه رفتنی        با مرگ خود به ریشه دشمن تبر زدی

تو یک فرشته بودی و یک چند آمدی        مانند یک نسیم به این دشت سر زدی

طاها بگو چگونه در آن روز  گفته ای        لبیک یا حسین که اینگونه پرزدی

با دست های کوچک خود با چه نیتی      سینه زنان به خانه شش ماه در زدی

۸۵۴۳۸۹

دسته سینیه زنی و زنجیر زنی روستای ازان با مداحی پسرنوجوانی که  گویی همبازی محمد طاها هم بود، نوای سوزناکی داشت، مردم این دیار برای شهید محمد طاهای اقدامی خود کم نگذاشتند. همه به میدان عرض تسلیت به خانواده این شهید آمده بودند.

درادامه حجت الاسلام طباطبایی، امام جمعه شهرستان میمه پشت تریبون آمد و از حرمله صفتی دشمنان دیروز وامروز انقلاب و خصومت مستبدین و مستکبرین علیه اسلام گفت.

پس از آن نوای گرم مداح اهل بیت حاج محمد یزدخواستی گوش حاضرین را آشنا به نام اهل بیت(ع) کرد، مدحی که چشمان حاضرین را به یاد اسرای کربلا گریه انداخت و  بغض را در سینه بانوان زینبی حبس کرد.

این مهمان ارزشمند چیزی جز پرچم گنبد و بارگاه ثامن الحجج(ع) نبود که خادمان رضوی آن را حامل بودند.

۸۵۴۳۹۰

حال و هوای  ما هم  با ورود خادمان امام رضایی شد

در ادامه مراسم مجری برنامه از حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و نماینده مقام معظم رهبری برای این مراسم دعوت کرد به پشت تریبون آید، او آمد و برخلاف عرف مرسوم سخنرانی خود را بیان گوشه هایی از مقتل سیدالشهدا در صحرای نینوا آغاز کرد.

سخنرانی نزدیک غروب بود و هنگام اذان مغرب، سخنرانی به رسم ادب کوتاه شد، ولی شاه بیت سخنان نماینده رهبرمعظم انقلاب، صبوری خانواده شهدا و استقامت ملت ایران است که دشمن شکن بوده و خناسان و شمریان زمانه را از ایستادن در مقابل ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی از پا انداخته است.

رزم نوازان ارتش در  این زمان به رسم برنامه به محل مدفن این شهید آمدند و با نواختن آهنگ حماسه گونه فیلم مختار ادای احترام نمودند، یکی از قهرمانان جهانی پارا المپیک رشته وزنه برداری نیز با نداشتن پای ظاهری، مدال طلای خود را با زانو زدن پیش پا و قامت این شهید خردسال تقدیم خانواده شهید اقدامی کرد.

گزارش: سیدامیرحسین ابطحی