مدیرکل : میمه در حوزه ی میراث ناملموس جایگاه ویژه ای دارد

2019-09-13
60 بازدید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در شهرستان شاهین‌شهر و میمه هشت میراث ناملموس ثبت شده ‌است که چهار میراث مربوط به آئین‌های عاشورایی و سوگواری شهر میمه است. فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در شاهین شهر، با اشاره به فرهنگ غنی میمه و شاهین شهر، اظهار کرد: […]

۱۴۷۹۲۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در شهرستان شاهین‌شهر و میمه هشت میراث ناملموس ثبت شده ‌است که چهار میراث مربوط به آئین‌های عاشورایی و سوگواری شهر میمه است.
فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در شاهین شهر، با اشاره به فرهنگ غنی میمه و شاهین شهر، اظهار کرد: شهر میمه از توابع این شهرستان، در حوزه میراث ناملموس جایگاه ویژه‌ای دارد.
وی تصریح کرد: در شهرستان شاهین‌شهر و میمه هشت میراث ناملموس ثبت شده ‌است که چهار میراث مربوط به آئین‌های عاشورایی و سوگواری شهر میمه است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: «مراسم عزاداری روز عاشورا در میمه»، «طبالی در سوگواری امام حسین(ع)»، «مهارت ساخت طبل در خانواده توکل»، «آئین شاطران امام حسین‌(ع)»، «پرده‌خوانی وزوان» به عنوان میراث ناملموس بخش میمه و دو نفر پرده‌خوان‌ در شهر وزوان نیز به عنوان گنجینه‌های ناملموس زنده بشری در این فهرست قرار دارند.
به گفته اللهیاری، تعداد میراث ناملموس ثبت شده استان ۱۴۰ اثر است که از این تعداد ۸۰ اثر مربوط به فرهنگ عاشورا و آئین‌های سوگواری است.