حاجی : لازمه حل مشکل باور به وجود مشکل است

2019-07-29
55 بازدید

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست مسؤولان وزارت نیرو دفع‌الوقت و سوزاندن زمان است، همواره مسائل را به آینده موکول می‌کنند و تصمیمی نمی‌گیرند.سیاست مسؤولان وزارت نیرو سوزاندن زمان است/باور نمی‌کنند اصفهان مشکل آب دارد حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: دبی […]

۱۳۹۸۰۴۰۴۰۰۰۷۸۲_Test_PhotoN

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست مسؤولان وزارت نیرو دفع‌الوقت و سوزاندن زمان است، همواره مسائل را به آینده موکول می‌کنند و تصمیمی نمی‌گیرند.سیاست مسؤولان وزارت نیرو سوزاندن زمان است/باور نمی‌کنند اصفهان مشکل آب دارد

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: دبی تصفیه‌خانه باباشیخ علی حداکثر ۱۱٫۵ مترمکعب بر ثانیه و افق ترسیمی برای آن نیز تا سال ۱۳۸۶ بوده و اداره آب منطقه‌ای و اداره آب و فاضلاب باید پیش از آن سال سامانه دیگری را راه‌اندازی می‌کرده که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت، علی‌رغم مدیریت مصرف، نیاز آب شرب به ۱۴٫۵ مترمکعب بر ثانیه رسیده و نقاطی که در ارتفاع بالاتری قرار گرفته‌اند با قطعی آب مواجه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سطح منابع آب زیرزمینی به‌شدت پایین رفته و در دشت برخوار طی ۵۰ سال گذشته ارتفاع آب ۲۵۰ متر کاهش پیدا کرده و آبی برای برداشت جهت رفع کمبودها وجود ندارد.

حاجی دلیگانی علت اصلی اجرایی نشدن سامانه دوم را عدم اراده مسؤولان اجرایی در وزارت نیرو عنوان و تصریح کرد: سیاست مسؤولان وزارت نیرو دفع‌الوقت و سوزاندن زمان است، همواره مسائل را به آینده موکول می‌کنند و تصمیمی نمی‌گیرند، از سوی دیگر برخی نمایندگان در استان‌های هم‌جوار موضع‌گیری‌های نادرستی دارند اما شاهد برخوردی از سوی دستگاه‌های مسؤول نیستیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چیت‌چیان در دوران تصدی وزارت نیرو بر اساس برداشتی نادرست، دستور توقف پروژه سامانه دوم را صادر کرد اما راه جایگزینی را قرار نداد، وزارت نیرو به‌جای تصمیم‌گیری بر اساس نظرات کارشناسی، تحت تأثیر ظاهرسازی‌ها قرار می‌گیرد.

وی در مثالی عنوان کرد: مثلاً گفته می‌شود با راه‌اندازی این پروژه آب مازاد بر سهمیه به اصفهان اختصاص می‌یابد، در حالی که سامانه دوم از محل تخصیص آب شرب استان اصفهان است.

باور نمی‌کنند اصفهان هم می‌تواند مشکل داشته باشد

حاجی دلیگانی یادآور شد: نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی بهترین عملکرد را نسبت به ادوار قبل در مسأله آب داشته‌اند و سعی کردند با استعفای جمعی مطالبه به‌حق مردم را مطرح کنند، دولت قول‌هایی داد اما تاکنون عملیاتی نشده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مسؤولان باور نمی‌کنند که استان اصفهان هم می‌تواند مشکلاتی داشته باشد، بیان کرد: لازمه حل مشکل باور به وجود مشکل است اما مجلس و دولت شناخت درستی از مشکل ندارند و تصور می‌کنند در حال نقش بازی کردن هستیم.