ابطال حکم مرتضوی توسط رئیس مجلس

2013-01-30
49 بازدید

  رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه دولت برای حکم سرپرستی مرتضوی را ابطال کرد. به گزارش خبرنگار الف، پس از مصوبه اخیر دولت مبنی بر تفویض وظایف، اختیارات و مسؤولیت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نصب و عزل مدیرعامل یا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی به معاون‌اول رئیس‌جمهوری، سعید مرتضوی طی حکمی از سوی […]

 

رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه دولت برای حکم سرپرستی مرتضوی را ابطال کرد.

لاریجانی

به گزارش خبرنگار الف، پس از مصوبه اخیر دولت مبنی بر تفویض وظایف، اختیارات و مسؤولیت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نصب و عزل مدیرعامل یا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی به معاون‌اول رئیس‌جمهوری، سعید مرتضوی طی حکمی از سوی رحیمی به عنوان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد.

این تصمیم دولت پس از رای قطعی دیوان عدالت اداری در غیرقانونی بودن مسئولین مرتضوی بر تامین اجتماعی و با هدف ابقای وی اتخاذ شده بود.

در همین رابطه روز گذشته رئیس دیوان عدالت اداری در واکنش به انتصاب دوباره مرتضوی گفت: اگر در جامعه‌ای عالی‌ترین مسوول اجرایی کشور، رای قضائی را که در چارچوب قانون صادر و ابلاغ شده است، به سخره گرفته، مورد بی اعتنایی قرار دهد و قانون را دور بزند، دیگر از بدنه آن مجموعه و عموم مردم چگونه می‌توان انتظار داشت که در برابر رای قاضی تمکین کنند.

با این حال آخرین خبر در این رابطه مربوط به ابطال مصوبه هیئت دولت و حکم رحیمی برای ابقای مرتضوی است. بر این اساس مسئولیت مرتضوی بر تامین اجتماعی به عنوان سرپرست نیز غیرقانونی بوده و وزیر کار باید وی را عزل کند. این درحالی است که استیضاح وزیر کار نیز از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس در حال پیگیری است.