حاجی : احداث خانه ی ورزش در زیادآباد ، ازان ، حسن رباط و موته

2019-06-17
74 بازدید

حاجی : احداث خانه ی ورزش در زیادآباد ، ازان ، حسن رباط و موته حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: وزیر ورزش و جوانان با احداث ۸ خانه ورزش روستایی در دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوار موافقت کرده است. نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و […]

۱۳۹۵۰۲۰۷۱۶۵۲۱۱۳۰۸۷۵۸۵۶۳۴

حاجی : احداث خانه ی ورزش در زیادآباد ، ازان ، حسن رباط و موته

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: وزیر ورزش و جوانان با احداث ۸ خانه ورزش روستایی در دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوار موافقت کرده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: مسعود سلطانی‌فر پس موافقت، احداث خانه‌های ورزش روستایی را در سال ۹۸ به عبدالحمید احمدی معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی خود دستور داد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این نامه با امضای مدیرکل دفتر امور مجلس به دست بنده رسیده است، سه خانه ورزش در شهرستان برخوار و ۵ خانه دیگر در شهرستان شاهین‌شهر و میمه احداث خواهد شد.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: اعتبار لازم برای احداث خانه‌های ورزش روستایی در روستاهای علی‌آباد ملاعلی، پروانه و محسن‌آباد از توابع شهرستان برخوار و روستاهای جهادآباد، زیاد آباد، حسن رباط، ازان و موته در حوزه شهرستان شاهین‌شهر و میمه اختصاص خواهد یافت.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: تأسیس خانه‌های ورزش روستایی طرحی نو در ترویج ورزش و ایجاد شادابی در میان روستاییان و پیشگیری از بزه‌های اجتماعی است که می‌تواند کمک شایانی به استعدادیابی و ورزش قهرمانی انجام دهد.

وی یادآور شد: این طرح را وزارت ورزش با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کشور اجرا می‌کند و تلاش می‌شود با ایجاد نشاط در بین روستاییان و پاسخگویی به نیازهای اولیه آن‌ها، علاوه بر توسعه تندرستی در بین ساکنان روستاها، در مواقعی که با بیکاری پنهان یا اجباری مواجه هستند، تمایل و انگیزه آن‌ها به بروز رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش یابد.

حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: در این طرح ساختمان و ابنیه‌ای ساخته نمی‌شود، بلکه با بهره‌گیری از اماکن غیرفعال، هم چون حمام‌های قدیمی و متروکه یا سوله‌ها و انبارهای بدون استفاده و پس از مرمت نسبی، به شورای اسلامی روستاها و دهیاری‌ها تحویل می‌شوند تا بر اساس مسؤولیت خود، اداره خانه‌های ورزش را به عهده بگیرند و خدمات ورزشی لازم را، برای جوانان و نوجوانان روستا مهیا کنند.