یدالله زمانی – به استقبال ماه رمضان برویم

2019-04-28
172 بازدید

شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدیً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدی‏ وَ الْفُرْقانِ با فرارسیدن ماه مبارک رمضان درهای آسمانها به روی بندگان خداوند باز و دعاهای آنها زودتر به اجابت می‌رسد. ماه خوبی‌ها و فرصت بازسازی درون و اصلاح رفتار و ماه حضور در ضیافت الهی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و […]

image_2019_4_27-21_40_24_875_tTj

شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدیً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدی‏ وَ الْفُرْقانِ
با فرارسیدن ماه مبارک رمضان درهای آسمانها به روی بندگان خداوند باز و دعاهای آنها زودتر به اجابت می‌رسد. ماه خوبی‌ها و فرصت بازسازی درون و اصلاح رفتار و ماه حضور در ضیافت الهی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرمایند:
هُوَ شَهْرٌ دُعیتُم فیه اِلی ضیافه الله (ماهی که شما از جانب خدا به مهمانی خدا دعوت شده‌اید) و به حرمت روزه مورد اکرام حضرت حق قرار گرفته اید.
امام صادق علیه السلام می‌فرمایند : هرگاه روزه گرفتی پس دست و زبان و چشم و گوش تو نیز روزه باشد. به این معنا که روزه دار باید مراقب اعمال و رفتار خود باشد و از انجام هر کاری به باعث رنجش دیگران یا ناخشنودی خداوند متعال می‌شود خودداری کند.
از اثار و فواید روزه این است که علاوه بر پاداش الهی باعث بالا رفتن ضریب امنیت اجتماعی و تقویت اراده و ایمان انسانها می‌شود.
گر تو این انبان ز نان خالی کنی پر ز گوهر های اجلالی کنی
در این ماه پربرکت تلاوت کلام الله مجید نیز پاداش فراوان دارد و چه خوب است هم زمان با خواندن قرآن به مفاهیم آن نیز توجه نماییم و با عمل به آیات الهی خود و جامعه را از دروغ و غیبت و کم فروشی و بی عدالتی پاک نماییم تا به معنای واقعی مسلمان باشیم و زندگی ما نیز مورد تایید اسلام باشد.امید است با توفیق الهی روزه دار واقعی باشیم و از برکات این ماه نیز بهره‌مند شویم.

والسلام زمانی گندمانی امام جمعه شهرستان کیار