شهرداریهای دو شهرستان قبل از حادثه مسیل ها را لای روبی کنند

2019-04-22
114 بازدید

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: مسیل‌های روان‌آب در شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار به علت کم توجهی ادارات امور آب و مداخله افراد فرصت‌طلب دست‌کاری شده است. نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرداری‌های شهرهای دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و […]

۱۴۰۵۴۰۹

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: مسیل‌های روان‌آب در شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار به علت کم توجهی ادارات امور آب و مداخله افراد فرصت‌طلب دست‌کاری شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرداری‌های شهرهای دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوار نیز لازم است پیش از آن‌که بارش‌های رگباری بهاری به تأسیسات شهری و خانه‌های شهروندان آسیب بزند ضروری است مسیل‌های درون‌شهری را به شکل مطلوبی پاک‌سازی و حتی در صورت نیاز لایروبی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی‌ که ۳۳ رشته قنات دو شهرستان در سال‌های اخیر به علت خشک‌سالی و برداشت بی‌رویه آب خشک‌شده است، فقط بند خاکی دست کن در حوزه شهرستان شاهین‌شهر و میمه به ظرفیت نهایی ۱۰۰ میلیون مترمکعب بهره‌برداری شده است.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: این در حالی ست که روستاهای بخش مرکزی شاهین‌شهر، میمه و حبیب‌آباد برخوار به طرح‌های کنترل و ذخیره روان آب در مجموع به برآورد هزینه‌ای ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جدیدترین پیگیری طرح‌های آبخیزداری در بخش حبیب‌آباد، احداث دو طرح کنترل و مهار سیلاب به ارزش ۲ میلیارد تومان تصویب و اجرایی شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در پایان هشدار داد: سطح آب سفره‌های زیرزمینی دشت بحران‌زده برخوار، از ۶ متر در سال ۵۲ به ۲۵۰ متر در سال ۹۸ کاهش‌یافته است.