یداله زمانی – حوادث طبیعی پیام و هشدارهااااااااا

2019-04-12
98 بازدید

حوادث طبیعی پیام و هشدارهااااااااا از قدیم الایام گفته اند حادثه خبر نمی کند البته بعضی حوادث نیز اجتناب ناپذیر می باشند اما آنچه می‌تواند آسیب‌های ناشی از سیل – زلزله و طوفان را به حداقل برساندعباتنداز: ۱- رعایت حدود و حریم رودخانه ها ۲ – استحکام بنا ها ۳ – تقویت ایمان و معنویت […]

photo_2019-04-12_15-59-25

حوادث طبیعی پیام و هشدارهااااااااا
از قدیم الایام گفته اند حادثه خبر نمی کند البته بعضی حوادث نیز اجتناب ناپذیر می باشند اما آنچه می‌تواند آسیب‌های ناشی از سیل – زلزله و طوفان را به حداقل برساندعباتنداز:
۱- رعایت حدود و حریم رودخانه ها ۲ – استحکام بنا ها ۳ – تقویت ایمان و معنویت که تا حدودی می تواند آثارتخریبی سیل وسایر حوادث را کمتر نماید.
ناگفته نماند بسیاری از حوادث ناشی از عملکرد ما انسان‌ها و بازتاب اعمال و رفتار خودمان می باشد. (ظهرالفساد فی البر والبحر بما کسبت ایدی الناس) آیه۴۱ سوره روم. البته مدیریت صحیح و آمادگی لازم نیز می‌تواند در کاهش آثار حوادث تأثیرگذار باشد. سیل اخیر پیام‌های فراوانی داشت ازجمله: فراموش نمودن فلسفه وجود مسیل ها، واکنش نسبت به تخریب وبهم زدن هندسه طبیعت، غفلت از یاد خداوند، نا امیدی وترجیح منافع شخصی برمصالح عمومی که انتظار می‌رود آنها را بررسی و نقاط ضعف را برطرف نموده تا در حد توان از آسیب‌های ناشی از حوادث پیشگیری نماییم.
زمانی گندمانی
امام جمعه شهرستان کیار