جزئیات طرح تشکیل استان اصفهان شمالی

2019-03-15
163 بازدید

جزئیات طرح تشکیل استان اصفهان شمالی یک عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت که طرح تشکیل استان اصفهان شمالی شامل جدا شدن شهرستان‌های خور و بیابانک، اردستان، کاشان، آران و بیدگل، نطنز و میمه از اصفهان می‌شود. ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در کشور ما برخی از استان‌ها بسیار بزرگ است که […]

download

جزئیات طرح تشکیل استان اصفهان شمالی

یک عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت که طرح تشکیل استان اصفهان شمالی شامل جدا شدن شهرستان‌های خور و بیابانک، اردستان، کاشان، آران و بیدگل، نطنز و میمه از اصفهان می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در کشور ما برخی از استان‌ها بسیار بزرگ است که می‌توان از تجربه تقسیم شدن استان خراسان به سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی استفاده کرد چون نتیجه‌ آن پیشرفت و توازن منطقه‌ای بوده است.

وی افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و اصفهان هم می‌توانند از این تجربه استفاده کنند یعنی سیستان و بلوچستان به سه استان و کرمان، فارس و اصفهان هر کدام به دو استان تقسیم شوند. بزرگترین منفعت این اتفاق برای مردم است چون با کوچک‌تر شدن استان، استاندار می‌تواند به امورات بپردازد ضمن این که اعتبارات بودجه از پایتخت تقسیم می‌شود.

این عضو کمیسیون شوراها در عین حال با بیان این‌که «شورای نگهبان با این طرح مخالفت می‌کند» توضیح داد: تقسیم شدن استان مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است چون بار مالی دارد. نمایندگان نمی‌توانند طرحی با بار مالی ارائه کنند از این رو بهتر است که دولت خودش پیش قدم شده و در این مورد لایحه ارائه کند.

اخیراً طرح تشکیل استان اصفهان شمالی در مجلس اعلام وصول شد.

 

با تشکر از آقای فرود اربابیان