حاجی با طرح ممنوعیت نمایندگی پس از ۳ دوره متوالی موافق است

2019-03-14
116 بازدید

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح ممنوعیت نمایندگی پس از سه دوره متوالی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بنده با این طرح موافقم، چرا که می‌تواند در مجلس تنوع ایجاد کند و امیدوارم که افراد نخبه و دارای دیدگاه‌های به […]

۱۳۹۵۰۲۰۷۱۶۵۲۱۱۳۰۸۷۵۸۵۶۳۴

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح ممنوعیت نمایندگی پس از سه دوره متوالی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بنده با این طرح موافقم، چرا که می‌تواند در مجلس تنوع ایجاد کند و امیدوارم که افراد نخبه و دارای دیدگاه‌های به روز وارد خانه ملت شوند.

وی با اشاره به استانی شدن انتخابات افزود: این موضوع آسیب‌های بسیاری را به نظام انتخاباتی کشور وارد می‌کند به نحوی که قابل احصاء هم نیست.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: مشکل اصلی استانی شدن انتخابات این است که افراد نخبه، جوان و خوش فکر با تصویب آن جایی برای ورود به مجلس نخواهند یافت چرا که نوع قانون‌‌‎گذاری در این امر به گونه‌ای است که انتخابات را به سمت لیستی شدن سوق می‌دهد و لیستی شدن نیز باعث خواهد شد که افراد دارای نفوذ و ثروت بیشتر به مجلس ورود پیدا کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر بیان کرد: ممنوعیت ورود نمایندگان برای دوره چهارم به نوعی یک بلوغی را در مجلس ایجاد می‌کند، اما استانی شدن انتخابات این امر را می‌پوشاند.

وی با اشاره به آسیب‌های نمایندگی طی چند دوره در مجلس ادامه داد: برخی از افراد که چندین دوره در مجلس مانده‌اند حق خود می‌دانند که هیئت رئیسه باشند و بر اساس آن به اعمال سلیقه بپردازند، لذا تصویب این طرح جلوی آسیب‌های بسیاری را خواهد گرفت.