یدالله زمانی – صدا و سیما دانشگاه یا ابزارتبلیغ کالا

2019-03-03
79 بازدید

صدا و سیما دانشگاه یا ابزارتبلیغ کالا رسانه های ملی بزرگترین پیام رسان محسوب می شوند که دارای مخاطبان فراوان و برد تبلیغی وسیع و گسترده می باشند .امام امت ازصداوسیما به عنوان دانشگاه یاد نمودند و به همین دلیل رسالت سنگین و مسئولیت خطیر داشته و به مصداق بلاغ مبین باید امانت داری نموده […]

photo_2018-03-29_00-32-48

صدا و سیما دانشگاه یا ابزارتبلیغ کالا
رسانه های ملی بزرگترین پیام رسان محسوب می شوند که دارای مخاطبان فراوان و برد تبلیغی وسیع و گسترده می باشند .امام امت ازصداوسیما به عنوان دانشگاه یاد نمودند و به همین دلیل رسالت سنگین و مسئولیت خطیر داشته و به مصداق بلاغ مبین باید امانت داری نموده و رضایت خاطر نسبی مخاطبین خود را فراهم نماید. رسانه ملی متعلق به همه آحاد جامعه می باشد و نباید در خدمت قشرخاصی قرار گیرد و سلیقه خاصی آن را مدیریت نماید.
از باب مثال تبلیغ کالا با هدف فروش بیشتر و ثروت اندوزی آن هم با آب و تاب فراوان و بدون توجه به واقعی بودن آن نوعی معامله و درآمد زا بودن رسانه ملی و انحراف از رسالت صدا و سیما می باشد. تبلیغ خوراکی های مضر و اغراق در تعریف و تمجید از محصولات تراریخته وکالاهای تزئینی نیز بخش دیگری از اشکالات رسانه ملی می باشد که انتظار می رود مسئولین محترم شبکه ها در قبال تعهدی که دارند نگاه خود را تغییر داده و آموزشهای زیربنایی و تقویت زیرساختهای اخلاق، تقویت تولید ملی و ترویج فرهنگ کار را در اولویت برنامه های خود قرار دهند. فیلم و سریالها نیز بعضا پیمانکاری بوده و حواشی آن بیشتر از متن می باشد. در مواردی ترویج کودک همسری و طرح مسائل زودهنگام برای کودکان مطرح می شود که اصلاح آن ضرورت دارد. اصل ۱۷۵ قانون اساسی رعایت موازین اسلامی و مصالح کشور را وظیفه صدا و سیما می داند و از آنجایی که این رسانه متعلق به جمهوری اسلامی و زیر نظر مقام معظم رهبری می باشد، باید کاملا بی طرف بوده و مصلحت عمومی کشور که همان تولید – آموزش علم – اخلاق – صنعت و فراهم نمودن زمینه نشاط و شادابی سالم و تولید فیلم و برنامه های مفید و آموزنده می باشد را فراهم و انجام وظیفه نماید تا رسانه ملی و مناسب با شان جمهوری اسلامی و مردم ایران باشد.
والسلام
زمانی گندمانی
امام جمعه شهرستان کیار