گفتگوی شهردار میمه با پایگاه خبری تحلیلی ربیع در اصفهان

2019-01-30
152 بازدید

مهندس صدرالدین کرمی ظهر امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی  ربیع در اصفهان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر و با تقدیر و تشکر از حسن اعتمادی که اعضای شورای شهر میمه به‌عنوان نمایندگان مردم شریف و […]

۱۵۰۹۲۷۳۱۴۴_عکس-شهردار-میمه-خبر-اول-ستون-چپ

مهندس صدرالدین کرمی ظهر امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی  ربیع در اصفهان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر و با تقدیر و تشکر از حسن اعتمادی که اعضای شورای شهر میمه به‌عنوان نمایندگان مردم شریف و آگاه میمه در پارلمان شهری نسبت وی داشته‌اند، اظهار داشت: فردا پنج‌شنبه بخش میمه از توابع شهرستان شاهین‌شهر و میمه میزبان عباس رضایی استاندار اصفهان خواهد بود.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌شده است در جریان بازدید استاندار اصفهان از بخش میمه مسئولان و معتمدین، آقای دکتر رضایی را در جریان مسائل و مشکلات این بخش جهت پیگیری و حل‌وفصل آن‌ها قرار دهند.

شهردار میمه با بیان اینکه ویژه‌ای برنامه‌های خاصی جهت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر در شهر میمه در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: این ویژه‌برنامه‌ها بعد از پایان یافتن دهه فاطیمه (س) صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امسال شهرداری میمه همچون سایر شهرداری‌های کشور به‌شدت با کمبود نقدینگی مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: به همین خاطر چندان نتوانستیم در حوزه‌های مختلف عمرانی و حتی فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های چشم‌گیری همچون سالیان گذشته داشته باشیم.

کرمی با بیان اینکه امسال موفق به اجرای ۸ کیلومتر روکش آسفالت خیابان و معابر در شهر میمه شدیم، گفت: به‌سختی توانستیم بودجه ۴ میلیارد تومانی مصوب امسال شهر میمه را وصول نماییم.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری میمه نسبت به سال گذشته نزدیک به ۶۰ درصد با کاهش ارزش‌افزوده مواجه بوده است، ادامه داد: به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، درآمده های به دست آمده از طرف مردم شهر میمه نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که این پول حتی مشکل حمل و دفع بهداشتی زباله‌های شهر را حل‌وفصل نکرده است.

شهردار بخش میمه گفت: به خاطر اوضاع نابسامان اقتصادی کشور و رکورد در ساخت‌وساز و کاهش ارزش‌افزوده شهرداری‌ها، بودجه پیشنهادی ما به شورای اسلامی شهر میمه برای سال آینده همین ۴ میلیارد تومان به‌صورت ثابت خواهد بود.

وی با بیان اینکه نشان دادن فعالیت‌های عمرانی دولت در شهرهای کشور در گرو توجه به شهرداری‌هاست، تصریح کرد: اگر دولت می‌خواهد رضایت خاطر مردم را جلب کنند باید از شهرداری‌های کشور به‌شدت حمایت کند.

کرمی با بیان اینکه امسال به خاطر رکود در ساخت‌وساز تنها موفق به صدور ۲۷ پروانه ساخت ساز شدیم، بیان داشت: با کمک اعضای شورای شهر میمه در حال تدوین برنامه CDS یا چشم‌انداز چهارساله و بیست‌ساله شهر میمه هستیم.

وی از پیگیری رفع مشکلات شیوه‌نامه موجود، جهت جذب و امنیت سرمایه‌گذار در شهر میمه خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال انتقاد قرارداد با دو سرمایه‌گذار در حوزه پروژه‌های فرهنگی و عمرانی شهر میمه هستیم.

کرمی با تأکید بر اینکه در شهر میمه قانون منع واگذاری زمین‌داریم و نمی‌توانیم زمین واگذار کنیم، بیان داشت: بیشتر زمین‌های بلاء استفاده در بخش میمه در تصرف وزارت راه و شهرسازی است و اگر این وزاتخانه با قیمت منطقه‌ای و نه آزاد برای ایجاد و راه‌اندازی پروژه‌های عمرانی زمین در اختیار ما قرار دهد بسیار از مشکلات ما به‌خصوص در حوزه جذب سرمایه‌گذار حل‌وفصل خواهد شد.

وی از راه‌اندازی دهکده مزد آباد به‌عنوان یک مجموعه رفاهی-تفریحی در آینده نزدیک با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مجموعه ما شاهد گردشگران زیادی از سراسر استان اصفهان و کشور خواهیم بود.

شهردار میمه اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن سال جدید برنامه‌های ویژه‌ای، ازجمله تشکیل ستاد نوروزی جهت استقبال از میهمانان نوروزی، ایجاد بازارچه‌هایی با محوریت ارائه سوغات میمه و غیره در نظر گرفته‌ایم.

وی بار دیگر مشکل اصلی شهرداری میمه را کمبود نقدینگی عنوان کرد و گفت: اگر دولت همان ارزش‌افزوده‌ای که در گذشته به شهرداری‌ها پرداخت می‌کرد، امروزه نیز بدون هیچ‌گونه دخل و تصرف به ما پرداخت کند به‌خوبی خواهیم توانست شهر را مدیریت و به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

کرمی اضافه کرد: سرانه زباله جمعیت ۶ هزارنفری میمه نزدیک به ۷۰۰ گرم هست که در روزهای پایانی هفته به خاطر حجم زیاد ورود مسافر و گردشگر به این شهر به ۳ کیلوگرم نیز می‌رسد.

وی از مسؤولان و متصدیان کشور تقاضا کرد که دست‌اندازهای پیش روی سرمایه‌گذاران را کاملاً بردارند تا آن‌ها با آرامش و امنیت بیشتری بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

شهردار میمه در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مناطق توریستی و گردشگری شهر میمه ازجمله موزه مردم‌شناسی این شهر، تخته سرخ، دره دوزغی، قنات مزدآباد، حیات‌وحش موته با آب و هوایی بی‌نظیر آماده بازدید میهمانان داخلی-خارجی است.