توصیه های هواشناسی اصفهان به کشاورزان بخش میمه

2019-01-13
360 بازدید

به گزارش ایرنا، در توصیه های عصر روز یکشنبه هواشناسی اصفهان تاکید شده با توجه به وقوع یخبندان های زمستانه، نسبت به انجام عملیات یخآب زمستانه اقدام کننند. کارشناسان هواشناسی اصفهان همچنین به باغداران برای پوشش مناسب نهال های جوان جهت محافظت از سرما هشدار دادند تا به منظور جلوگیری از سرمازدگی، تنه نهال های […]

F6cIT5z3YbIZ (1)

به گزارش ایرنا، در توصیه های عصر روز یکشنبه هواشناسی اصفهان تاکید شده با توجه به وقوع یخبندان های زمستانه، نسبت به انجام عملیات یخآب زمستانه اقدام کننند.
کارشناسان هواشناسی اصفهان همچنین به باغداران برای پوشش مناسب نهال های جوان جهت محافظت از سرما هشدار دادند تا به منظور جلوگیری از سرمازدگی، تنه نهال های جوان کشت شده به ویژه گردو به وسیله پارچه و پلاستیک پوشیده شود.
همچنین به باغداران توصیه شده که به منظور مبارزه با برخی آفات و بیماری ها می توانند از یخ آب زمستانه در باغ های خود استفاده کنند.
در این توصیه ها با توجه به کاهش دما در آخر هفته به باغداران انگور هشدار داده شده که نسبت به انجام عملیات یخ آب زمستانه اقدام کنند.
باغداران و کشاورزان باید با توجه به برودت هوا به تخلیه آب پمپ ها و لوله های آبیاری تحت فشار بپردازند.
همچنین به متقاضیان احداث گلستان گل محمدی توصیه شده که برای جابجایی پاجوش گل محمدی با توجه به شرایط دمایی در مناطق کوهستانی و دشت اقدام نکنند.
زارعان بخش میمه در صورت مشاهده خسارت سرمازدگی به محصول برای دریافت غرامت خسارت وارده به محصولات به دفتر بیمه یا جهاد کشاورزی و یا بانک کشاورزی اعلام خسارت کننند.
همچنین به کشاورزان مناطق دشت توصیه شد با توجه به پیش بینی بارندگی و وزش باد، مبارزه با علفهای هرز غلات را به زمان مناسب موکول کنند.
به مرتعداران نیز توصیه شد که برای استفاده از بارش های زمستانه با استفاده از سطوح آبگیر نسبت به جمع آوری آب باران برای آشامیدنی دام ها اقدام کننند و همچنین به دلیل آغاز فصل زمستان اقدامات لازم را برای تامین علوفه دستی برای دام های خود به عمل آورند.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: سامانه بارشی از امشب به مناطق غربی و جنوبی استان وارد و عمده فعالیت آن به شکل بارش برف پیش‌ بینی می ‌شود.
رضا کریمیان در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عبور این سامانه از میانه روز سه شنبه با وزش باد شدید در مناطق جنوب، جنوب شرق، شمال شرق و شرق همراه خواهد بود که امکان ایجاد طوفان لحظه ای وجود دارد.
وی یادآور شد: میانگین دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در گرم‌ ترین ساعات به هشت درجه در سردترین ساعات به یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رس