مدیر کل خبر داد : احداث مجتمع های های دام‌پروری در میمه

2019-01-03
97 بازدید

* مدیرکل منابع طبیعی اصفهان خبر داد :احداث مجتمع های های دام‌پروری در میمه به گزارش خبرگزاری فارس از میمه، محمدحسین شاملی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات دامداران بخش میمه که با حضور نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در اصفهان انجام شد، اظهار کرد: مجتمع‌های تعاونی پرورش دام […]

*۱۳۹۷۰۹۲۶۰۰۱۰۰۸_Test_PhotoH

مدیرکل منابع طبیعی اصفهان خبر داد :احداث مجتمع های های دام‌پروری در میمه

به گزارش خبرگزاری فارس از میمه، محمدحسین شاملی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات دامداران بخش میمه که با حضور نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در اصفهان انجام شد، اظهار کرد: مجتمع‌های تعاونی پرورش دام با معرفی شوراهای اسلامی  و دامپروران در بخش میمه احداث می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود: دام‌پرورانی که دام‌های مازاد نسبت به جمعیت مراتع خوددارند می‌توانند با ارسال درخواستی از شوراهای اسلامی روستاها، احداث مجتمع‌های تعاونی دام‌پروری دام‌های سبک و سنگین را درخواست کنند.

وی بیان داشت: این درخواست شوراهای اسلامی روستاهای بخش میمه در جلسه تخصصی با حضور کارشناسان و دستگاه‌های ذی‌ربط بررسی و مجوزهای احداث صادر می‌شود.

شاملی ۵۱ درصد سهم  تعاونی‌های پرورش دام را متعلق به دام‌پروران و بقیه سهم دولت بیان کرد و افزود: دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه احداث دامداری با کارمزد ۴ درصد از مزایای این طرح محسوب می‌شود، ضمن آن‌که احداث واحدهای تعاونی دام‌پروری در روستاها هم به مراتع فشار نمی‌آورد و هم به افزایش تولید گوشت کمک می‌کند و هم علاوه بر خودکفایی کشور به تولید ثروت در بین روستائیان منجرخواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: از شوراهای اسلامی میمه می‌خواهیم درخواست‌های خود را تا ۷۰ روز دیگر به این اداره کل ارسال کنند تا اشتغال در بخش دام‌پروری در روستاهای این بخش شتاب گیرد.

وی اضافه کرد که بر اساس استاندارد جهانی دام‌های ایرانی به علت کوچ‌های ییلاق و قشلاق، به‌طور متوسط ۱۵ کیلوگرم در هر رأس از استاندارهای جهانی سبک‌تر ذبح می‌شوند؛ درحالی‌که در صورت دسته‌بندی پیش از ذبح، گوسفندان به وزن طبیعی و مناسب برای کشتار در کشتارگاه‌ها آماده خواهند شد.

شاملی اظهار داشت: بخش میمه با حدود ۵ هزار هکتار مرتع و ۱۶۰ دامدار مجاز، حدود ۵ هزار رأس دام سبک در مناطق ییلاقی و قشلاقی دارد.

به گزارش فارس، جلسه دوم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان پس‌ازآن برگزار شد که هفته گذشته جلسه‌ای با حضور ۳۰۰ نفر از دامداران و مدیران کل منابع طبیعی و محیط‌زیست این استان در بخش میمه برگزار شد؛ دامداران در آن جلسه درخواست‌های بهبود وضعیت چرای دام، تأمین علوفه و مراتع خود مطرح کردند که در جلسه دوم به نتیجه رسید.