فرماندار : در طراحی های شهری به فرهنگ بومی هر شهر توجه شود

2019-01-03
61 بازدید

تاکید فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه درباره‌ی استفاده از نمادهای ایرانی و اسلامی در معماری فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با انتقاد از الگو گرفتن طراحان ایرانی از معماری غربی در برخی از ساختمان‌ها درباره‌ی استفاده از نمادهای نامناسب هشدار داد و گفت: در استفاده از نمادها در […]

shoorfo1

تاکید فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه درباره‌ی استفاده از نمادهای ایرانی و اسلامی در معماری

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با انتقاد از الگو گرفتن طراحان ایرانی از معماری غربی در برخی از ساختمان‌ها درباره‌ی استفاده از نمادهای نامناسب هشدار داد و گفت: در استفاده از نمادها در شهرسازی نوین باید بیشتر دقت شود، چراکه بعضا ناخواسته از نمادهای نامناسب در ساخت و سازهای شهری استفاده می‌شود.

 وی با تاکید بر حفظ آثار معماری ایرانی اسلامی و هماهنگی بین فرهنگ سنتی و معماری بومی، افزود: باید در طراحی‌های شهری هر منطقه پیوست فرهنگی، اجتماعی و پدافند غیرعامل لحاظ شود و در طرح‌ها به هماهنگی بین اصول معماری و فرهنگ بومی آن منطقه توجه بیشتری شود.

 نماینده‌ی عالی دولت در شهرستان با اشاره به تاکید ریاست محترم جمهور بر تشکیل ستادهای بازآفرینی شهری افزود: دولت برای بازآفرینی بافت‌های قدیمی و حفظ فرهنگ کهن ایرانی، تسهیلات ویژه‌ای را در نظر گرفته است که جزئیات آن به‌زودی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

 

shoorfo2

 

وی در قسمت دیگری از سخنان خود  با توجه به در پیش‌رو بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: به کوری چشم دشمنان، امسال جشن‌های دهه فجر متفاوت‌تر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و مردم با بصیرت ایران با حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن پاسخ دندان‌شکنی به یاوه‌گویی‌های دشمنان خواهند داد.

علیرضا بصیری با تاکید بر رعایت حفظ حرمت ارباب رجوع و ارتباط نزدیک مدیران دستگاه‌ها با مراجعین، گفت: حتی اگر از نظر قانونی نمی‌توانید برای مردم کاری انجام دهید،‌ فرصت ملاقات چهره به چهره با مردم را از دست ندهید.

 فرماندار همچنین نامگذاری یکی از میدان‌های شاهین‌شهر را به‌نام شهید «زینب کمایی» خواستار شد.

شهید دانش‌آموز زینب کمایی یکی از مبلغان حجاب اوایل انقلاب، از ساکنان شاهین‌شهر بود که در سال ۱۳۶۱ به‌دست منافقان شهید شد.