بازدید حراستها و کارشناسان فنی جهاد استان از گلستان میمه

2019-01-02
111 بازدید

  با دعوت و برنامه ریزی مهندس رستمی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه ، اسلامی مدیر حراست سازمان جهاد کشاورزی استان باتفاق مسئولین حراست ها و کارشناسان فنی ادارات جهاد شهرستانهای استان از گلستان میمه بازدید نمودند . در جریان این بازدید مهندس رستمی با تاکید بر اینکه این طرح از طرح های نمونه […]

photo_2019-01-01_14-32-15

 

با دعوت و برنامه ریزی مهندس رستمی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه ، اسلامی مدیر حراست سازمان جهاد کشاورزی استان باتفاق مسئولین حراست ها و کارشناسان فنی ادارات جهاد شهرستانهای استان از گلستان میمه بازدید نمودند . در جریان این بازدید مهندس رستمی با تاکید بر اینکه این طرح از طرح های نمونه ی اجرا شده در شهرستان است گلستان میمه را علاوه بر الگویی برای بهینه سازی مصرف آب و استفاده از منابع خاک ، دارای ظرفیت فراوری محصول گل و تولید گلاب و اسانس و عرقیات گیاهی دانست و یادآور شد که با توجه به واقع شدن گلستان در حاشیه  راه پر تردد اصفهان – تهران و مجاورت قنات جهانی مزدآباد و منطقه ی حفاظت شده ی موته ، با برنامه ریزی مناسب می تواند از نقاط گردشگری جالب توجه استان اصفهان باشد .

photo_2019-01-01_14-31-48

در ادامه ی این بازدید مدیرعامل شرکت تعاونی گلستان میمه نیز از ظرفیتهای کشاورزی میمه با داشتن منابع قابل توجه آب و زمینهای حاصلخیز بعنوان فرصتی برای رشد و اعتلای شمالی ترین بخش استان اصفهان یاد کرد و تاکید کرد باید با اهتمام دستگاههای مسئول و تغییر در الگوهای کشت و اقتصادی نمودن نوع محصولات و جلوگیری از هدر رفت منابع آب و خاک  به کشاورزی این بخش بعنوان عاملی در جهت توسعه ی پایدار نگاه کرد . وی در ادامه ی گزارش از مساعدتهای روسای جهاد استان و شهرستان و مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف این سازمان به کشاورزی میمه تقدیر و سپاسگزاری کرد .

گفتنی است شرکت تعاونی گلستان متشکل از مالکین قنوات سه گانه ی میمه در فاصله ی ۴ کیلومتری شمال این شهر و با تخصیص  ۱۳۳ هکتار از اراضی ملی به کاشت گل محمدی با اجرای شیوه ی آبیاری نوین ، نقش مهمی در تغییر نگرش کشاورزان بخش میمه به اقتصادی کردن محصولات کشاورزی داشته است .