روستای ازان ، در طرح هر روستا ، یک محصول

2018-12-24
89 بازدید

احمد هراتیان در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در اصفهان، با اشاره به برگزاری همایش رویداد کارآفرینی روستا در اتاق بازرگانی اظهار کرد: این همایش ۱ و ۲ دی ماه به همت دانشکده کارآفرینی دانشگاه هنر اصفهان و معاونت روستایی و شوراهای استانداری برای دهیاران و دانشجویان برگزار شد و ما برای پاسخ به سوالات میهمانان […]

IMG_1698

احمد هراتیان در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در اصفهان، با اشاره به برگزاری همایش رویداد کارآفرینی روستا در اتاق بازرگانی اظهار کرد: این همایش ۱ و ۲ دی ماه به همت دانشکده کارآفرینی دانشگاه هنر اصفهان و معاونت روستایی و شوراهای استانداری برای دهیاران و دانشجویان برگزار شد و ما برای پاسخ به سوالات میهمانان به این همایش دعوت شدیم.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی صندوق کارآفرینی امید حمایت از مشاغل خرد و کوچک با پرداخت تسهیلات ۴ درصد است و این صندوق یکی از چهار موسسه عامل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار عشایری و روستایی است.

معاون صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان با بیان طرح‌های این صندوق برای روستاییان افزود: صندوق کارآفرینی امید مبدع طرح‌های روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول است همچنین طرح صندوق‌های خرد محلی را با همکاری اداره ترویج جهاد کشاورزی راه‌اندازی کرده است.

هراتیان تصریح کرد: به طور مثال ۸۶ نفر از روستای ازان شاهین شهر برای بسته کاشت، برداشت و بسته بندی زعفران در طرح هر روستا یک محصول ثبت نام کردند که ۳۱ نفر آن‌ها ۳۲۸ میلیون تومان وام دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۳۴ نفر از روستای اسفنداران برای تولید جارو ثبت نام کردند که صندوق برای آن‌ها هم ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته است.

معاون صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان در توضیح طرح روستاهای بدون بیکار گفت: دهیاران برای این طرح با صندوق وارد مذاکره می‌شوند و کارهای مربوط به دریافت تسهیلات را انجام می دهند.

هراتیان راجع به صندوق‌های خرد محلی بیان کرد: صندوق‌هایی از قبل با نظارت جهاد کشاورزی تشکیل شده که صندوق کارآفرینی امید به این صندوق‌ها وام می‌دهد و آن‌ها در راستای ایجاد اشتغال به دیگران وام می‌دهند.