میمه جزء شهرهایی است که کمترین آمار بیسوادی را دارد

2018-12-23
75 بازدید

میمه جزء شهرهایی است که کمترین آمار بیسوادی را دارد اختلاف سواد زن و مرد در اصفهان به حداقل رسیده است امید قائمی گفت: اختلاف سواد زن و مرد که یکی از مسائل اجتماعی مطرح در جامعه جهانی است در استان ما بسیار کم شده است. مشارکت بانوان در سوادآموزی زیاد شده است. وی با […]

download

میمه جزء شهرهایی است که کمترین آمار بیسوادی را دارد

اختلاف سواد زن و مرد در اصفهان به حداقل رسیده است

امید قائمی گفت: اختلاف سواد زن و مرد که یکی از مسائل اجتماعی مطرح در جامعه جهانی است در استان ما بسیار کم شده است. مشارکت بانوان در سوادآموزی زیاد شده است.

وی با اشاره به طریقه جذب سوادآموزان اظهار داشت: ما با موسسات آموزشی قرارداد می‌بندیم، آنها نیروی آموزش دهنده می‌گیرند و آنها نیز رصد می‌کنند و سوادآموزان را جذب می‌کنند. از طرفی از دستگاه‌هایی که با آنها تفاهم نامه داریم نیز کمک می‌گیریم.

معاون نهضت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: از طریق سامانه نیز این مشارکت صورت می‌گیرند. سرشماری نفوس و مسکن هم آمار بیسوادان را ارائه می‌دهد. یکی دیگر از راه‌های جذب بی‌سوادان اولیا دانش آموزان به ویژه در مدارس محروم است. آموزش آنها نیز از طریق آموزش دهنده‌هایی است که با موسسه قرارداد بستند.

قائمی گفت: نواحی یک و ۲ اصفهان و شهرهای کوهپایه، زواره، اردستان، نایین و میمه جزء شهرهایی است که کمترین آمار بیسوادی را دارند و جزء شهرهای باسواد اصفهان به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: فریدون‌شهر، فلاورجان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، کاشان و سمیرم جزء شهرهایی است که تعداد بیسوادان بیشتری دارند.