آیا_می‌دانستید 🔶شهر “چوگان” کاشان؛ بهشتی در دل کویر

2018-12-12
88 بازدید

آیا_می‌دانستید 🔶شهر “چوگان” کاشان؛ بهشتی در دل کویر 🔸شهر #چوگان درحدود ۲۰ کیلومتری شمال شهر میمه و حدود ۸۵ کیلومتری جنوب‌غربی شهر کاشان قرار دارد و ارتفاعات و کوه‌ها آن را احاطه کرده‌اند. 🔺با توجه به تحقیقات به عمل آمده منطقه کامو و چوگان کاشان گرانیگاه ایران محسوب می‌شود و غارهای ایجاد شده در کوه‌های […]

download

آیا_می‌دانستید

🔶شهر “چوگان” کاشان؛ بهشتی در دل کویر

🔸شهر #چوگان درحدود ۲۰ کیلومتری شمال شهر میمه و حدود ۸۵ کیلومتری جنوب‌غربی شهر کاشان قرار دارد و ارتفاعات و کوه‌ها آن را احاطه کرده‌اند.

🔺با توجه به تحقیقات به عمل آمده منطقه کامو و چوگان کاشان گرانیگاه ایران محسوب می‌شود و غارهای ایجاد شده در کوه‌های مرتفع و سر به فلک کشیده این منطقه از خاستگاه‌های اولیه پیدایش بشر بوده و ابزارهای سنگی به دست آمده در زمینه شکار حیوانات درکامو یکی از قدیمی ترین مراکز اسکان انسان بوده است.

🔺طراحی وسایل مخصوص ساخت طلا در منطقه پا سنگ زر، سفالگری، ساخت تجهیزات کشاورزی، ابداع ورزشهای سنتی و ابزارهای مربوط به آنها مانند نبی بازی، کازو، کالاچ و غیره، ساخت قفلهایی مانند کلون، قالی بافی، سفره بافی، گلیم بافی، علم تولید آلیاژ در هزاره‌های قبل از میلاد نیز از دیگر نبوغ منحصربه‌فرد این مردم است.

🔺در کتاب “دانشنامه ی کاشان” اثر دکتر جهانشاه درخشانی ذکر شده است که آشکارا ایرانیان در دوران ساسانی و پیش از آن، هنوز از وجود دریایی در نزدیکی کاشان آگاه بوده‌اند و در متن‌های آن دوران از این دریا یاد شده است و یکی از این متن‌ها “خداینامه” بود که ابن مقفّع آن را از پارسی به عربی برگردانده بود.

🔺قلعه‌ها یکی از آثار تاریخی است که مورد سرقت واقع نشده ولی از حوادث طبیعی مصون نمانده‌اند و یا مهد #ورزش_باستانی_چوگان بازی در گذشته‌های بسیار دور که اکنون نیز بقایای دشت وسیعی بنام اسب ریز در بین دو منطقه کامو و چوگان وجود دارد، شاهدی بر این مدعا است.

🔺#چوگان در حد فاصل کامو و جوشقان دارای طبیعتی بکر و زیباست و گلستان‌های گل محمدی، مزارع کشت گندم و جو ، موستان های انگور ، باغستان های گردو و بادام زیبایی خاصی به این دشت بخشیده است. کامو و چوگان درحدود ۲۰ کیلومتری شمال شهر میمه و حدود ۸۵ کیلومتری جنوب‌غربی شهر کاشان قرار دارد.

🔺فرهنگ و آداب و رسوم مردم کامو و چوگان مانند سایر مناطق کشور برخاسته ای از باورهای اصیل اسلامی ایرانی و صیقل خورده در طول ادوار است که متاسفانه با هجمه شدید فرهنگی از جانب دشمنان کم کم در حال دگرگونی است و بسیاری از رسوم گذشته رنگ باخته و به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

✅ روابط عمومی فدراسیون چوگان ج.ا.ا