گزارش نماز جمعه ی میمه + تصاویر – ۹۷/۹/۹

2018-12-01
109 بازدید

خبرنگار نماز:محمد اسماعیلی مجری نماز:مهدی وطنخواه تصاویر:محمدحسین حیدری   نماز جمعه این هفته میمه به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی با شکوهی هر چه تمام تر در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.خطیب نماز جمعه میمه در ابتدای خطبه اول مردم را به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات دعوت و سفارش کردند. […]

خبرنگار نماز:محمد اسماعیلی
مجری نماز:مهدی وطنخواه
تصاویر:محمدحسین حیدری

 

IMG_7411
نماز جمعه این هفته میمه به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی با شکوهی هر چه تمام تر در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.خطیب نماز جمعه میمه در ابتدای خطبه اول مردم را به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات دعوت و سفارش کردند.

ایشان در خطبه اول به بیان خطبه ی متقین امیرالمومنین پرداختند.در این خطبه امام علی(ع)می فرمایند:مومن کسی است که در دلش حزن و اندوه باشد چرا که مومن باید دلسوز برادر مومن خود باشد و همچنین دلسوز مسلمانان باشد و این حزن و اندوه نسبت به موارد مختلفی است مثل آخرت،این که نمیدانیم آیا عاقبت به خیر میشویم یا نمیشویم و انسان باید در دلش خوف و رجا باشد اما در این جا بحث در مورد خوف است و ما باید حزن و اندوه داشته باشیم نسبت به این که آیا ما عابد خوبی نسبت به معبود خود بوده ایم یا خیر، و این نگرانی باید در وجود ما شیعیان باشد و تمام کلام امیرالمومنین به همین برگشت میکند که مومنین کسانی هستند که در دلشان حزن واندوه هست به امور اخروی.
حجت الاسلام طباطبایی در خطبه دوم به بیان مناسبت های مهم هفته آینده پرداختند.اولین مناسبت،۲۳ ربیع الاول، روز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم در سال ۲۰۱هجری است. بعد از یکسال تحمل و دوری فاطمه معصومه از وجود نازنین علی بن موسی الرضا،ایشان با تعدادی از خواهران و یاران و شیعیان پدر و برادر بزرگوار شان راه خراسان را در پیش گرفتند.

اما بنا بر روایات فاطمه معصومه در نزدیکی های شهر قم مسموم شدند و ایشان گفتند مرا به شهر قم ببرید.حضرت معصومه احادیث و روایاتی در مورد فضیلت شهر و اهل قم بیان فرمودند.

امام صادق(ع) میفرمایند:خداوند حرمی دارد مکه،پیامبر حرمی دارد مدینه،امیرالمومنین دارد کوفه و نجف و ما اهل بیت حرمی داریم که در شهر قم است.

مناسبت دوم،۹ آذر ماه، روز بزرگداشت شیخ مفید است.شخصیتی که میتوان گفت مرزبان حریم تشیع بود.متولد بغداد بود و یکی از نوابغ و نوادر جهان اسلام بود و به فرموده مقام معظم رهبری شیخ مفید بنیان گذار حوزه های علمیه شیعی است و در کاظمین دفن شده است.

مناسبت بعدی، ۱۰ آذر، روز مجلس شورای اسلامی و سالروز شهادت سید حسن مدرس هست.امام خمینی(ره) پیرامون مجلس شورای اسلامی میفرمایند:مجلس در راس امور است.چون قانون گذاری هایی که نمایندگان مجلس میکنند بسیار مهم است.شان و جایگاه مجلس وابسته به نمایندگان مجلس است.که ایشان از نماینده ی  میمه نیز تقدیر و تشکر کردند.

حجت الاسلام طباطبایی در آخر خطبه دوم، به بررسی سخنرانی ترامپ که ملت شریف ایران را تروریست خطاب کرد پرداخت.اهانت ترامپ به ملت ایران،نشانه ی ناکامی آمریکا در جنگ اقتصادی است.این توهین بزرگ ترامپ در شرایطی رقم خورد که سازمان سیا صراحتا اعلام کرد که در قتل قاشخچی،روز نامه نگار منتقد،بن سلمان نقش داشته و کشته شدن این روزنامه نگار به دست عواملی بود که به دستور بن سلمان کلید خورد در کنسولگری عربستان در ترکیه‌.ترامپ به جای این که بیاید بن سلمان را تروریست اعلام کند برعکس ملت ایران را تروریست میخواند.

امروز عربستان نه تنها به شیعیان خود رحم نمیکند بلکه به کشورهای دیگر هم حمله ور میشود.این چه ارتباطی است بین عربستان و آمریکا.ترامپ در یک نشست خبری گفت:اگر ما عربستان را نداشته باشیم،بزرگ ترین پایگاه خود را در منطقه از دست خواهیم داد و اسراییل با یک دردسر بزرگی روبه رو خواهد شد پس حالا مگر ممکن است که بن سلمان را تروریست بخواند.

IMG_7416 IMG_7420 IMG_7421 IMG_7422 IMG_7423 IMG_7429 IMG_7439 IMG_7441 IMG_7444 IMG_7446 IMG_7455 IMG_7456 IMG_7461