کامو در مجاورت میمه و بهشتی در دل کویر کاشان

2018-11-21
194 بازدید

کامو درحدود ۲۰ کیلومتری شمال شهر میمه اصفهان و حدود ۸۵ کیلومتری جنوب‌غربی شهر کاشان قرار دارد و ارتفاعات و کوه‌ها آن را احاطه کرده‌اند. کامو در مجاورت میمه و بهشتی در دل کویر کاشان گزارش از محسن بایعی به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان،  منطقه “کامو”  گمشده ایران محسوب می‌شود . از حیث غارهای ایجاد شده در […]

۱۳۹۷۰۸۲۹۱۱۱۷۴۶۲۵۹۱۵۹۴۵۸۷۴

کامو درحدود ۲۰ کیلومتری شمال شهر میمه اصفهان و حدود ۸۵ کیلومتری جنوب‌غربی شهر کاشان قرار دارد و ارتفاعات و کوه‌ها آن را احاطه کرده‌اند.

کامو در مجاورت میمه و بهشتی در دل کویر کاشان

گزارش از محسن بایعی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان،  منطقه “کامو”  گمشده ایران محسوب می‌شود . از حیث غارهای ایجاد شده در کوه‌های مرتفع و سر به فلک کشیده این منطقه از خاستگاه‌های اولیه پیدایش بشر بوده و ابزارهای سنگی به دست آمده در زمینه شکار حیوانات درکامو یکی از قدیمی ترین مراکز اسکان بشر بوده است.

کامو بلندترین نقطه جغرافیایی استان اصفهان نسبت به سطح دریا است و بقایای شکل‌گیری خشکی پس از فرورفتن آب اقیانوس اولیه حدود دو میلیارد سال از حیات این ناحیه می‌گذرد و حجاری، ساخت ابزارهای سنگی، پالایش مواد، پیدایش لوله‌های سفالین انتقال آب در هزاره سوم قبل از میلاد، ساخت استخرهای مهار آب از نبوغ منحصربه‌فرد این مردم است.

زمان پیدایش کامو، چوگان و جوشقان که در مسیر رود کبیر کامو قرار دارند، به صورت دقیق مشخص نیست و یا تحقیقات تخصصی و گسترده‌ای می‌طلبد اما طی تحقیقات کوچکی که صورت گرفته است مشخص شده که «رود کبیر کامو» یا «کاس رود» در دوران کهن دریاچه‌ای بزرگ بوده است.

وجود رشته کوه زنجیره‌ای زاگرس باعث پدید آمدن یک منطقه سرد کوهستانی در میان دو طبیعت متضاد کویری کاشان و صحرایی برخوارومیمه شده است و سلسله جبال کرکس که در کامو و چوگان به قله گرگش منتهی می‌شود، هم از لحاظ ارتفاع بالا نسبت به سطح دریا و هم از لحاظ این که سدّی در برابر ابرهای بارشی است باعث ایجاد این پدیده شده است.

نزدیکی یکی از گرم ترین نقاط کره زمین یعنی کویر کاشان، منطقه‌ای سردسیر و ییلاقی قرار دارد که تا خود به این منطقه شگفت‌انگیز سفر نکنید باور نمی‌کنید که در کویری گرم و سوزان تکه‌ای از این بهشت سرسبز و زیبا جاخوش کرده است و تنها با رفتن به کامو می‌توانید لذت برف بازی در نزدیکی کویر داغ را تجربه کنید و با دیدن زیبایی‌های منحصر به ‌فرد آن چشمان خود را نوازش دهید.