توصیه های کارشناس هواشناسی استان به کشاورزان میمه

2018-11-12
87 بازدید

توصیه های کارشناس هواشناسی استان به کشاورزان میمه حجت الله عسگریان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به علت وقوع بارش و کاهش دما به کشاورزان مناطق غرب و جنوب استان توصیه می شود که هر چه سریع تر نسبت به برداشت و حمل محصولات سیب زمینی و چغندرقند خود به انبار […]

images

توصیه های کارشناس هواشناسی استان به کشاورزان میمه

حجت الله عسگریان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به علت وقوع بارش و کاهش دما به کشاورزان مناطق غرب و جنوب استان توصیه می شود که هر چه سریع تر نسبت به برداشت و حمل محصولات سیب زمینی و چغندرقند خود به انبار یا کارخانه تدبیر کنند.
وی از گندم کاران منطقه مرکزی استان خواست تا نسبت به سرعت بخشی در کاشت ارقام توصیه شده اقدام کنند.
کارشناس مسئول اداره کل هواشناسی اصفهان همچنین به کشاورزان تولید کننده نشاء پیاز در مناطق شمالی استان توصیه کرد تا تمهیدات لازم در مواجهه با کاهش دما را به عمل آورند.
وی یادآور شد: زارعان بخش میمه نیز با توجه به پیش بینی بارش و رسیدن دمای خاک به زیر صفر هرچه سریعتر نسبت به کاشت گندم و جو و برداشت محصولات سیب زمینی و پیاز چاره اندیشی کنند.
عسگریان با تاکید بر ضرورت توجه باغداران بخش میمه در برداشت محصولات، تاکید کرد : باغداران نسبت به پاکسازی جوی های آب و هدایت آب ناشی از بارندگی به سمت باغ خود اقدام و از محلول پاشی درختان تا پایان بارش ها خودداری کنند.
کارشناس مسئول هواشناسی همچنین به اداره های منابع طبیعی شهرستان ها توصیه کرد تا به منظور بهره برداری بهینه از بارش های پاییزی و قبل از شروع یخبندان نسبت به اجرای طرح های بیولوژیک (کپه کاری، بذر کاری، نهالکاری و …) در اسرع وقت اقدام کنند.
عسگریان این توصیه ها را به گلخانه داران و پرورش دهندگان قارچ نیز یادآور شد.
بنابر اعلام مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، نقشه های هواشناسی بیانگر گذر موج ناپایدار از روی استان در ۲ روز آینده است.
براین اساس تا روز سه شنبه افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و بارش‌های پراکنده پیش‌ بینی می‌ شود.
حداقل دمای هوا در بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه کاهش می یابد