دردانه ی دودمان طاها به بهانه ی رونمایی از سنگ مزار شهید

2018-11-08
423 بازدید

به بهانه ی رونمایی از سنگ مزار شهید محمد طاها اقدامی در روز شهادت امام علی بن موسی الرضا ، تقدیم می گردد : خانم دکتر مه سا متقی در سفر کاری امریکای جنوبی به یاد شهید ماندگار بخش میمه و روستای ازان ، ادیبانه ی ” دردانه ای از دودمان طاها ” را به […]

photo_2018-11-08_07-12-24

به بهانه ی رونمایی از سنگ مزار شهید محمد طاها اقدامی در روز شهادت امام علی بن موسی الرضا ، تقدیم می گردد :

خانم دکتر مه سا متقی در سفر کاری امریکای جنوبی به یاد شهید ماندگار بخش میمه و روستای ازان ، ادیبانه ی ” دردانه ای از دودمان طاها ” را به رشته ی تحریر در آورده و بمناسبت زادروز این لاله ی سرخ روی وطن به پدر ، مادر و مبینا خواهر محمد طاها ، تقدیم کرده اند . با هم این نوشته ی وزین را می خوانیم :

به‌نام یگانه‌ی مانا

برای دردانه‌ای از دودمان طاها
و
به‌یاد فرزندان شیردل و فخرآفرین ایران‌زمین که شیوه‌ی الفت‌ با چین و شکن کمند زلف یار آموختند و به حلقه‌ی دام بلای سلسله‌ی موی دوست درآویختند و در این راه هیچ‌گونه تبدیل و تحویل را روا نداشتند. مرد و زن، پیر و جوان، خرد و کلان با هر مرام و مسلک که کُشتگان مام وطن، همه عاشقان صادق مسلخ عشق‌ند.
محمدطاها اقدامی را بی‌گمان باید در زمره‌ی دلشدگان راه عشق دانست؛ دردانه‌‌ای که در دست یازیدن به زلف یار با خامه‌ی عشق و جوهر جان، سماعی جاودان به یادگار نهاد و همای‌گونه به دیار مینو پر کشید.
باری چهره‌ی جذاب، چشمان زیبا و زیرک و اساطیری‌‌ و نگاه نافذش ،که گویی تاریخچه‌ی شورانگیز سرزمین مادری را با هم‌آوایی سمفونی بهار شکوفه‌بارِ اینجا برایت سبزاسبز روایت می‌‌کند و دریچه‌ی جان را به واحه‌ی روشن وارستگی می‌گشاید، یادآور سپیده‌دمان ستیغ‌های سرکش کهروی سرافراز است که هیچ‌گاه لذت یادش از سویدای جانم بیرون نخواهد شد. این نمای نزدیک محمدطاها اقدامی برای من است از کهروی استوار تا اطلس بی‌قرار… آدمی هر جای این کره‌ی خاکی باشد دل در گرو زادگاهش دارد و نزدیک‌ترین دور است!
سفرت به کوی لیلای عالم مبارک
و
نامت بلندآوازه و پرفروغ باد! #شهید_محمدطاها_اقدامی
سلامت می‌کنم و به احترامت تمام‌قد می‌ایستم. باشد تا مقدم احیاگرت را قدر بدانیم؛ به یمن حمیّت مردمان پاک‌نهاد، خردورز و روشن‌رای آن دیار، طرحی نو دراندازیم و با فنّ شریف اتحاد و امید، برای بالندگی و آینده‌ی پربار آن پاک‌بوم بکوشیم.
قیصر شعر ایران پاس اقلیم حضور نوریان و فرّخیان را چه نیکو به فرجام می‌آورد:
ای حُسن‌ یوسف دکمه‌ی پیراهن تو
دل می‌شکوفد گل به گل از دامن تو
جز در هوای تو مرا سیر و سفر نیست
گل‌گشت من دیدار سرو و سوسن تو
آغاز فروردین چشمت، مشهد من
شیراز من اردیبهشتِ دامن تو
هر اصفهان ابرویت نصف جهانم
خرمای خوزستان من خندیدن تو
من جز برای تو نمی‌خواهم خودم را
ای از همه من‌های من بهتر، منِ تو!
هر چیز و هر کس رو به سویی در نمازند
ای چشم‌های من، نماز دیدن تو!
حیران و سرگردانِ چشمت تا ابد باد
منظومه‌ی دل بر مدار روشن تو

با فروتنی و آرزوی پدرامی برای نیکان، پاکان و آزادگان روزگار، مسطوری که در حجاب قصورْ مستور است، به‌منظور گرامی‌داشت شهیدان نام‌آور بخش شرف‌خیز میمه تحریر شد.
و درود یزدان دادار بر ره‌پویان و درست‌پیمایان طریق حق و خرد و عدل

مه‌سا متقی
یک‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اروگوئه