حاجی از دولت و رئیس جمهور خواستار توجه به بخش میمه شد

2018-11-05
90 بازدید

آقای روحانی به داد ۴ میلیون جوان بیکار برسید حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سپاسگزاری از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار، گفت: این حضور حماسی از این بابت که مقام معظم رهبری فرمودند بالاترین مبارزه با استکبار […]

download

آقای روحانی به داد ۴ میلیون جوان بیکار برسید

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سپاسگزاری از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار، گفت: این حضور حماسی از این بابت که مقام معظم رهبری فرمودند بالاترین مبارزه با استکبار همانا خدمت صادقانه به مردم است وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، خطاب به رییس جمهور، افزود: از این فرصتی که برای اولین بار در اختیار یک رییس جمهور در ایران قرار گرفته استفاده بهینه کنید؛ اینکه جنابعالی مسئولیت شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه را دارید و حمایت های خاصی از طرف مجلس و مقام معظم رهبری از شما می شود از این مزیت در جهت حل مشکلات اقتصادی استفاده کنید.

وی ادامه داد: علاوه بر این اختیارات شما بر اساس اصل ۶۰ و ۱۱۳ قانون اساسی وظیفه دارید که قانون اساسی را اجرا و حقوق شهروندان را ادا کنید؛ مجلس نیز از شما حمایت ویژه داشته بنابراین حجت بر شما و همه ما تمام است تا بتوان صادقانه به مردم خدمت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اصل ۲۸ قانون اساسی که بر اساس آن دولت موظف است شغل برای تمامی مردم ایجاد کند را به رییس جمهور یادآور شد و گفت: متاسفانه ۴ میلیون بیکار در کشور وجود دارد که بخش زیادی از آنها جوانان تحصیلکرده است انتظار می رود به داد آنها برسید.

حاجی‌دلیگانی افزود: آقای روحانی گزارش دهید که چه اقدامی در خصوص اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی که طبق آن تامین اجتماعی برای تمامی مردم تامین شود انجام دادید همچنین گزارشی از اصل ۳۱ قانون اساسی ارائه کنید که طبق آن دولت باید زمینه تامین مسکن را برای همه مردم فراهم کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم، با بیان اینکه مردم انتظار دارند تیم اقتصادی دولت به نحوی برنامه ریزی کنند که وضعیت اشتغال، درآمدزایی خانوارها، معیشت مردم با رونق اقتصادی بهبود یابد، تصریح کرد: آقای روحانی چرا دنبال نمی کنید دستور شما مبنی بر اینکه سازمان های زیرمجموعه بازنشستگی سهامدار شوند نه بنگاه دار؛ شما رییس جمهور هستند و دستورتان را باید زیرمجموعه ها اجرا کنند.

در بودجه ۹۸ طلب ۵۰ هزار میلیاردی تامین اجتماعی پیش بینی شود

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از آقای نوبخت انتظار می رود در بودجه سال ۹۸ پرداخت ۵۰ هزارمیلیاردی طلب تامین اجتماعی را انجام داده و از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار می رود که نسبت به متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته اقدام کند.

وی از رییس جمهور و اعضای دولت خواستار توجه به بخش محروم میمه که ظرفیت های خوبی نیز دارد شد و گفت: از وزیر نیرو انتظار می رود آب کشاورزی دشت برخوار را تامین کند و محیط زیست نیز موضوع بحث پسماندهای خطرناک را مدیریت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: سازمان مدیریت نیز باید نسبت به تصویب ماده ۲۳ متروی شهر شاهین شهر اقدام فوری به عمل آورد و همچنین وزیر ورزش خود به این امر واقف است که ۱۸۰ هزار جمعیت شاهین شهر حتی یک متر زمین چمن ندارند نیاز است در این رابطه اقدام کند.

حاجی‌دلیگانی با یادآوری اینکه از وزیر راه و شهرسازی انتظار می رود حق و حقوق مردم در شهرهای دولت آباد، دستگرد و سین را  از جهت  عبور قطار سریع السیر رعایت کند از سازمان تعزیرات نیز می خواهیم کالاهایی که در انبارها احتکار شده را بلافاصله در جلوی دید مردم به حراج و فروش بگذارد تا مردم عملکرد آنها را ببینند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، خطاب به معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه تصمیم اشتباهی که در مورد درمان جانبازان گرفته شده را اصلاح کنید، تصریح کرد: از دولت انتظار می رود از هم اکنون که یک سال تا اربعین بعدی زمان باقی است تمهیداتی را اتخاذ کند که ایراداتی و نواقصی که از لحاظ ترابری و ارز برای مردم وجود داشت تکرار