سرگردانی زائران ایرانی و تماسهای حاجی با وزیر و دیگر مسئولان

2018-11-01
325 بازدید

گزارش‌های مردمی از مرز مهران، از بروز مشکلاتی در حمل و نقل زائران اربعین به شهرهای مختلف کشورمان حکایت دارد و زائران اربعین که چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه از مرز مهران وارد کشور شدند، از وضعیت نامساعد خدمت‌رسانی به شهروندان در این مرز شکایت کرده‌اند. براساس این گزارش حمل و نقل زائران اربعین حسینی […]

۷۷۱۳۱

گزارش‌های مردمی از مرز مهران، از بروز مشکلاتی در حمل و نقل زائران اربعین به شهرهای مختلف کشورمان حکایت دارد و زائران اربعین که چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه از مرز مهران وارد کشور شدند، از وضعیت نامساعد خدمت‌رسانی به شهروندان در این مرز شکایت کرده‌اند.

براساس این گزارش حمل و نقل زائران اربعین حسینی در خاک عراق تا مرز مهران با مشکل نداشته است اما وضعیت ایاب و ذهاب از مرز مهران تا شهرهای مختلف ایران، مشکلات عدیده‌ای را برای آنها به‌وجود آورده و قیمت‌های اعلام‌شده توسط رانندگان وسایل نقلیه عمومی، بسیار بیش از حد معمول گزارش شده است. براساس شنیده‌ها قیمت حمل و نقل جاده‌ای تا شهری مثل تهران، حتی تا ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر نیز اعلام شده است.

حسنعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه روز چهارشنبه زائران اربعین بعد از بازگشت از عراق، در مرز مهران با مشکلات عدیده مواجه شدند، گفت: مردم در پیامک‌های متعدد به ما نمایندگان از بی نظمی در مرز مهران گلایه داشتند و خواستار رسیدگی شدند.

وی با بیان اینکه اتوبوس به اندازه کافی برای انتقال زائران در مهران وجود ندارد، افزود: اینجانب هم پیامک مردم را برای اسلامی وزیر راه و شهرسازی، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و دیگر مسئولین از جمله معاونین وزارت راه ارسال کرده و خواستار اقدام فوری برای رفع مشکلات شدم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی به پیامک اینجانب پاسخ داده و نوشت که در تلاش هستیم تا مشکلات رفع شود؛. همچنین معاون پارلمانی رئیس جمهور و مسئولین وزارت راه به پیامک اینجانب جواب داده و اعلام کردند که مشکلات را منتقل و در حال رفع هستند.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین به رحمانی وزیر صمت هم پیامک دادم و مشکلات را منتقل کردم که این وزیر هم بلافاصله با اینجانب تماس گرفت و صحبت کرد. امیدواریم با پیگیری مسئولین مشکلات زائران در مرز مهران رفع شود.