🔮 علی پروین و حسین ڪلانی در خانه– موزه آیت الله هاشمی چه گفتند؟ 🔮آقایان علی پروین اسطوره فوتبال ڪشورمان و رئیس هیئت مدیره شرڪت پیشڪسوتان پرسپولیس، حسین ڪلانی یڪی دیگر از اسطوره های فوتبال و سهامدار شرڪت پیشڪسوتان پرسپولیس، به همراه سعید شیرین مدیرعامل این شرڪت، جمعه ای و دڪتر باقرپور از دیگر سهامداران […]
🔮 علی پروین و حسین ڪلانی در خانه– موزه آیت الله هاشمی چه گفتند؟
🔮آقایان علی پروین اسطوره فوتبال ڪشورمان و رئیس هیئت مدیره شرڪت پیشڪسوتان پرسپولیس، حسین ڪلانی یڪی دیگر از اسطوره های فوتبال و سهامدار شرڪت پیشڪسوتان پرسپولیس، به همراه سعید شیرین مدیرعامل این شرڪت، جمعه ای و دڪتر باقرپور از دیگر سهامداران و همچنین حاج رضا درویش مدیرعامل باشگاه سایپا و جمع دیگری از بازیڪنان و پیشڪسوتان فوتبال ڪشورمان، امروز پنج شنبه، با حضور در خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، از قسمت های مختلف آن دیدار ڪردند.
🔮آقای علی پروین در پایان این بازدید، در سخنانی گفت :” اولاً، افسوس فراوان می خوریم ڪه شخصیتی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی، دیگر در بین ما نیست. ثانیاً، خیلی دوست دارم ڪه مردم خوب و عزیز سراسر ڪشور به این خانه آمده و آن را از نزدیڪ مشاهده ڪنند و خاطرات و سیر زندگی ایشان را ببینند. مخصوصا ڪسانی ڪه تحت تاثیر شایعات افرادی قرار گرفته اند ڪه مرتب میگفتند؛ ایشان در ڪاخ زندگی می ڪرد واقعاً بیایند و از نزدیڪ ببینند ڪه آیتالله هاشمی رفسنجانی، در ڪجا زندگی می ڪرده است.
🔮وی افزود: خداوند، ایشان را رحمت ڪند. ما ورزشڪاران همیشه به ایشان افتخار می ڪردیم. امیدوارم ڪه روح ایشان شاد باشد.
🔮آقای علی پروین، با نقل خاطره ای از سابقه دیدارهای خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: من خاطرات زیادی از ایشان دارم دو یا سه بار در اتاق محوطه بیرونی همین منزل، با ایشان دیدار داشتم. در سال ۸۴ ، به همراه آقای قلعهنویی، با ایشان دیدار داشتیم فڪر ڪنم زمان انتخابات بود ڪه با ایشان حدود یڪ ساعتی راجع به فوتبال صحبت ڪردیم.
🔰آقای حسین ڪلانی، از دیگر پیشڪسوتان فوتبال ایران نیز، پس از بازدید از خانه– موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: امروز، فرصتی دست داد تا از این جا بازدید ڪنیم. یاد و خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، برایمان زنده شد. ایشان سردار بزرگ سازندگی ڪشور بودند، همیشه در قلب ما جای دارند و یادشان همیشه برای ما گرامی و نامشان زنده است.
وی افزود: خاطرات این خانه– موزه نشاندهنده این است ڪه ما همیشه در طول تاریخ،در ڪشورمان شخصیتهایی داشته ایم ڪه به خاطر وطن و به خاطر سربلندی مردم، هر ڪاری ڪه از دستشان برمی آمده بدون اینڪه بخواهند بزرگنمایی ڪنند انجام داده اند و یڪی از این افراد حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی بودند. وی خاطرنشان ساخت: متاسفانه، ما در زمانی ڪه نیاز بیشتری به وجود ایشان، تفڪرات، افڪار و نحوه سازندگی هایشان در ڪشور داشتیم، ایشان را از دست دادیم و این یڪ فقدان بزرگی است برای ملت ایران و ڪسانی ڪه این مملڪت را دوست دارند. یادشان برای ما گرامی و همیشه زنده است.
آقای حسین ڪلانی، همچنین در دفتر یادبود خانه– موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، دلنوشته ای اینچنین از خود برجای گذاشت.
به نام معمار هستی، دیدار ارزندهای بود از موزه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، سردار بزرگوار سازندگی، بعد از انقلاب شڪوهمند مان. یادشان همیشه در قلب ما و همیشه برای ما زنده و جاوید هستند.
آقای رضا درویش، مدیرعامل باشگاه سایپا نیز در پایان دیدار از خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی نظر خود را در دفتر یادبود این موزه اینچنین نگاشت:
امروز یڪ بار دیگر خاطرات انقلاب و افراد انقلابی در خاطرم زنده شد. فردی ڪه بالغ بر نیم قرن، خدمات شایسته داشته و از بنیانگذاران انقلاب بوده و فقدانش، بسیار سنگین برای ملت ایران است. روحش شاد و یادش گرامی باد. انشاءالله ڪه پیرو صادقی برای ایشان باشیم. اڪنون ڪه در نزد توام مرحمتی ڪن——– فردا ڪه شوم خاڪ چه سود اشڪ ندامت.
آقای دڪتر باقرپور نیز پس از بازدید از خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، در در دل نوشته ای ڪوتاه نوشت؛ چقدر حیف!! چقدر افسوس!! چقدر دیر رسیدیم!! تنها میتوان گفت؛ قرن ها زمان می برد ڪه چنین چهرهای در ایران زمین طلوع ڪند. روحشان شاد، یادشان گرامی.
پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی
قیصر امین پور
طلوع میکند آن آفتاب پنهانی
ز سمت مشرق جغرافیای عرفانی
دوباره پلک دلم میپرد نشانه ی چیست؟
شنیده ام که میآید کسی به مهمانی
کسی که سبزتر است از هزار بار بهار
کسی شگفت کسی آن چنانکه میدانی
کسی که نقطه ی آغاز هرچه پرواز است
تویی که در سفر عشق خط پایانی
تویی بهانه ی آن ابرها که میگریند
بیا که صاف شود این هوای بارانی
تو از حوالی اقلیم هرکجا آباد
بیا که میرود این شهر رو به ویرانی
کنار نام تو لنگر گرفت کشتی عشق
بیا که یاد تو آرامشی است طوفانی
وَقَالَ نُوحٌ رَّبِّ لَا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْکَافِرِینَ دَیَّارًا
———————
با سلام دعایش مستجاب شد؟
سلام از ماست
بله جمله کافرین غرق شدند
———————-
سلام مجدد در تنبیه الخواطر جلد دوم از پیامبر اعظم اسلام نقل است که غرق شوندگان حکم شهید را دارند . قطعا آیه ی ۲۶ سوره ی نوح ناظر به قبل از اسلام بوده است .
با سلام و اظهار ارادت همیشگی
إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِینَ أُوْتُواْ الْکِتَابَ إِلاَّ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْعِلْمُ بَغْیًا بَیْنَهُمْ وَمَن یَکْفُرْ بِآیَاتِ اللّهِ فَإِنَّ اللّهِ سَرِیعُ الْحِسَابِ
هر آینه دین در نزد خدا دین اسلام است و اهل کتاب راه خلاف نرفتند ،مگر، از آن پس که به حقانیت آن دین آگاه شدند ، و نیز از روی حسد آنان که به آیات خدا کافر شوند ، بدانند که او به زودی به حسابها خواهد رسید
به عبارتی پیش از اسلام و بعداز اسلامی وجود ندارهف همیشه دین یک ماهیت واحد داشته است.
———————
با سلام دوباره ، امر ونهی ها و باید و نباید با بعثت نبی گرامی اسلام و ۲۳ سال رسالت آن حضرت موضوعیت پیدا کرده است . نیاز به توضیح ندارد که محرمات و مباحات و .. با تشریع شریعت اسلام عینیت یافت .
با سلام مجدد
مَا کَانَ إِبْرَاهِیمُ یَهُودِیًّا وَلَا نَصْرَانِیًّا وَلَٰکِنْ کَانَ حَنِیفًا مُسْلِمًا وَمَا کَانَ مِنَ الْمُشْرِکِینَ
ابراهیم به آیین یهود و نصاری نبود، لیکن به دین حنیف توحید و اسلام بود و هرگز از آنان که به خدا شرک آورند نبود.(آیه ۶۷ سوره آل عمران)
متن زیر برگرفته از (منبع : مجموعه آثار جلد دوم , مطهری، مرتضی)
علمای دین شناسی و نویسندگان تواریخ مذاهب معمولا تحت عنوان «ادیان » بحث می کنند، مثلا می گویند دین ابراهیم، دین یهود، دین مسیح و دین اسلام، هر یک از پیامبران صاحب شریعت را آورنده یک دین می دانند.اصطلاح شایع میان مردم نیز همین است.
ولی قرآن اصطلاح و طرز بیان ویژه ای دارد که از بینش خاص قرآنی سرچشمه می گیرد.از نظر قرآن دین خدا از آدم تا خاتم یکی است.همه پیامبران اعم از پیامبران صاحب شریعت و پیامبران غیر صاحب شریعت به یک مکتب دعوت می کرده اند.
اصول مکتب انبیاء که دین نامیده می شود یکی بوده است.تفاوت شرایع آسمانی یکی در یک سلسله مسائل فرعی و شاخه ای بوده که بر حسب مقتضیات زمان و خصوصیات محیط و ویژگیهای مردمی که دعوت می شده اند متفاوت می شده است و همه شکلهای متفاوت و اندامهای مختلف یک حقیقت و به سوی یک هدف و مقصود بوده است، و دیگر در سطح تعلیمات بوده که پیامبران بعدی به موازات تکامل بشر، در سطح بالاتری تعلیمات خویش را که همه در یک زمینه بوده القاء کرده اند.مثلا میان تعلیمات و معارف اسلام در مورد مبدا و معاد و جهان، و معارف پیامبران پیشین از نظر سطح مسائل، تفاوت از زمین تا آسمان است، و به تعبیر دیگر، بشر در تعلیمات انبیاء مانند
صفحه : ۱۸۲
یک دانش آموز بوده که او را از کلاس اول تا آخرین کلاس بالا برده اند.این، تکامل دین است نه اختلاف ادیان.قرآن هرگز کلمه «دین » را به صورت جمع(ادیان) نیاورده است.از نظر قرآن آنچه وجود داشته است دین بوده نه ادیان.یک تفاوت پیامبران با نوابغ و فلاسفه بزرگ این است که فلاسفه هر کدام مکتب مخصوص به خود داشته اند، از این رو همیشه در جهان «فلسفه ها» وجود داشته نه «فلسفه » ، ولی پیامبران الهی همیشه مؤید و مصدق یکدیگر بوده اند و یکدیگر را نفی نکرده اند.هر کدام از پیامبران اگر در محیط و زمان پیامبر دیگر می بود مانند او قانون و دستور العمل می آورد.
قرآن تصریح می کند که پیامبران یک رشته واحدی را تشکیل می دهند و پیامبران پیشین مبشر پیامبران پسین بوده اند و پسینیان مؤید و مصدق پیشینیان بوده اند، و هم تصریح می کند که از همه پیامبران بر این مطلب که مبشر و مؤید یکدیگر باشند پیمان اکید و شدید گرفته شده است، می گوید: یاد کن هنگامی را که خداوند از همه پیامبران پیمان گرفت که آنگاه که به شما کتاب و حکمت دادم و سپس فرستاده ای آمد که آنچه را با شماست تصدیق می کند، به او ایمان آورید و او را یاری نمایید.خداوند گفت: آیا اقرار و اعتراف کردید و این بار را به دوش گرفتید؟همه گفتند: اقرار کردیم.خداوند گفت: پس همه گواه باشید، من نیز از گواهانم (۱).
قرآن کریم که دین خدا را از آدم تا خاتم یک جریان پیوسته معرفی می کند نه چند تا، یک نام روی آن می گذارد و آن «اسلام » است.البته مقصود این نیست که در همه دوره ها دین خدا با این نام خوانده می شده است و با این نام در میان مردم معروف بوده است، بلکه مقصود این است که حقیقت دین دارای ماهیتی است که بهترین معرف آن لفظ اسلام است، و این است که می گوید: ان الدین عند الله الاسلام (۲).
دین در نزد خدا اسلام است.
……………………………………………………..
۱٫ «و اذ اخذ الله میثاق النبیین لما آتیتکم من کتاب و حکمه ثم جائکم رسول مصدق لما معکم لتؤمنن به و لتنصرنه قال ااقررتم و اخذتم علی ذلکم اصری، قالوا اقررنا، قال فاشهدوا و انا معکم من الشاهدین.» (آل عمران/۸۱). ۲٫آل عمران/۱۹٫
صفحه : ۱۸۳
یا می گوید: ما کان ابراهیم یهودیا و لا نصرانیا و لکن کان حنیفا مسلما (۱).
ابراهیم نه یهودی و نه نصرانی بلکه حق جو و مسلم بود.
……………………………………………………..
۱٫آل عمران/۶۷٫
http://yon.ir/hashemi11
سلام
هرکس از دوستان صبح میمه که آقای هاشمی را دوست داره الهی به حق خون سیدالشهداء(ع) که خدا با هاشمی محشورش کنه!
ما که امام خمینی(ره) رو دوست داریم هم الهی به حق خون سیدالشهداء(ع) خدا ما رو با امام خمینی(ره) محشور کنه.
صبح میمه بگو آمین..
—————-
با سلام امام و هاشمی در طول یکدیگرند . امام تا پایان عمر شریفشان موید هاشمی بودند و یادگاران امام نیز .
با کی محشور می شویم ؟مسی یا رونالدو ؟
توی دنیا چی رو از همه بیشتر دوس داری ؟ یا چه کسی رو ؟ یا کدوم تیم فوتبال رو یا کدام اعضای خانوادت یا دوستت رو ؟
عذاب
تا حالا به این فکر کردی که تو دنیا چی یا کی رو از همه چیز بیشتر دوست داری؟ این سۆال رو خیلی از ما از کودکان می پرسیم و به جواب هاشون می خندیم و خرده می گیریم و بعد یادشون می دیم که بگن خدا رو بعد پیامبر و بعد اماما رو و …
اما اگر الآن از خودمان بپرسیم چی ؟ ما کیو از همه بیشتر دوس داریم دلمون میخاد داشته باشیمش و اگر داریم نمی خواهیم لحظه ای از دستش بدیم ؟ خدا وکیلی بی تعارف به خودمون جواب بدیم دقیقا همونایی که واقعا در حال حاضر دل و جان ما رو تسخیر کردند چه کسانی هستند ؟شعار ندهیم تنها خودمانیم و خودمان .
همان هایی که الگوی ما در تمام ابعاد زندگی هستند همیشه به حالشان حسرت می خوریم و آه ها از نهادمان بلند می شود که ای کاش من جای وی بودم .
من با خودم که فکر کردم دیدم ممکن است با خیلی ها محشور شوم در هر برهه ای از زندگیم کسی یا چیزی بوده که نهایت آروزی من باشند گاهی این بازیگر و آن خواننده گاهی این تیم و آن تیم گاهی مسی گاهی رونالدو و گاهی ….
بیشتر اوقاتم صرف این شد که در رسانه ها و سایت ها به دنبال این باشم که محبوب های من در چه حالند؟ کجا سفر رفته اند چه لباسی پوشیده اند و …
هرگز هم فکر نمی کردم کوچکترین اهمیتی داشته باشه که من محبت و علاقه ام را کجا صرف کنم، تا اینکه به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برخورد کردم که می فرمایند: «… همانا هر فردی روز قیامت با کسی خواهد بود که او را دوست می داشته است.» (هر کسی با محبوب خود محشور می شود) « کافی: ج ۲، ص ۱۲۶»
،دنبال هر چه روان شویم به همان می رسیم ،اگر بخواهیم دنیا را داشته باشیم مال و ثروت داشته باشیم کم کم به آن سمت حرکت می کنیم ،برنامه ریزی می کنیم و در نهایت می رسیم ،اگر بخواهیم از دنیا لذت ببریم با این تصور که دنیا دو روز است بله این دو روز را با این و آن خواهیم گذراند خوش هم خواهد گذشت و می گذرد ،فرصت زندگی می گذرد .
با خودم فکر کردم که وای بر من ،من با کسانی محشور خواهم شد که در آن دنیا حاضر نیستم حتی ببینمشان آنجا که دیگر شوخی ندارند با کسی. پرده ها می افتد و من می مانم و خانم … و آقای … من نمی خواهم با آن ها محشور شوم باعث خجالت است . الآن هم دلم نمی خواهد کسی بداند که من شیفته چه کسانی هستم .
بله عزیزان ما از کنار خیلی چیزها راحت عبور می کنیم و فکر می کنیم اصلا اهمیتی ندارند ، مثلا: چه اهمیتی دارد که من از فلان هنر پیشه هالیوود خوشم بیاید و دوست داشته باشم مثل او باشم ؟ بله در نظر اول هیچ اهمیتی ندارد چون گمان نمی کنیم این احساسات و علاقه های ما که هرگز سعی در هدایت و جهت دهی آن ها نداریم ممکن است سعادت یا بدبختی ابدی ما را رقم بزند.
این یک اصل است اما و اگر هم ندارد یک قانون است که روزی هزار بار تجربه اش می کنیم، دنبال هر چه روان شویم به همان می رسیم ،اگر بخواهیم دنیا را داشته باشیم مال و ثروت داشته باشیم کم کم به آن سمت حرکت می کنیم ،برنامه ریزی می کنیم و در نهایت می رسیم ،اگر بخواهیم از دنیا لذت ببریم با این تصور که دنیا دو روز است بله این دو روز را با این و آن خواهیم گذراند خوش هم خواهد گذشت و می گذرد ،فرصت زندگی می گذرد. و مرگ می آید و حشر می آید و من و تو هم می آییم با همه آنچه که آرزو می کنیم ای کاش هرگز به چشممان نمی خوردند و نمی دیدیمشان. ای کاش بین من و آن ها هزارن سال فاصله می افتاد! انسان هر کاری که میکند، از روی محبت است و چون دوست دارد انجام میدهد. اغلب کارهای خلافی که انجام میدهد، ضررش را می داند، اما چون به آن علاقه دارد، و دلش می خواهد انجام میدهد.
خداوند متعال در قرآن کریم بر مبنای همین اصل”محبت” می فرماید : «قُلْ إِن کُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِی یحْبِبْکُمُ اللّهُ وَ یغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ» (آل عمران، ۳۱)؛ بگو اگر خدا را دوست دارید، پس از من تبعیت کنید تا خدا هم شما را دوست بدارد و گناهانتان را ببخشاید و خداوند بخشاینده و مهربان است.
این حس محبت و دوست داشتن اگر هدایت نشود به هر راهی می رود و به دنبال هر کسی روان می شود و آن کسی که محبوب ما قرار می گیرد می شود وجهه نظرمان ،مقصد و مقصودمان ، اگر محبوب ما آسمانی بود راه آسمان در پیش خواهیم گرفت و آسمانی خواهیم شد . و اگر نه از زمین بود و خاکی به زمین خواهیم خورد در خاک ناپاک فرو خواهیم رفت .
آخرت بازتاب، نتیجهی این دنیا است. پس اگر آدمی در دنیا محبوبی داشته باشد و به دنبال او برود و دائم به یاد او و با او باشد و به رنگ و بوی او در می آید حال انتخاب با ماست که چه کسی را محبوب خود قرار می دهیم ،کسی که در فراسوی مرزها به زندگی خود می رسد و به عیش و نوش خود،و حتی از وجود ما در عالم خاکی اطلاعی هم ندارد و موجود ضعیفی است از نوع خود ما که دیر یا زود مهمان خانه خاک خواهد شد …یا او که همیشه و همه جا با ماست تمام خوبی است و پاکی ،دارایی و زیبایی بدون هیچ نقص و نیازی بدون فنا و مرگی ،او که اگر محبوب تو شود تو به او اضافه می شوی و ابدی و جاودانه می شوی و اوج می گیری چون قطره ای ناچیز که به دریا می پیوندد و دریا می شود …
می توانیم قطره ای در معرض فنا باشیم یا یک آبی لایزال منتهی به بی نهایت ، ابدی و جاری …
فاطمه محمدی
بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان
دایره خطی است با زاویه ی ۳۶۰ درجه که در کمترین فاصله ی ممکن نقاط مجاور از هم زاویه می گیرند.
از بچگی به ما گفتن افراد فقیر شریف هستند و از بچگی توی فیلمها دیدیم ثروتمند ها آدمهای خبیثی هستند از همون بچگی ذهن مارو برنامه ریزی کردن برای فقر…
بسیاری از آیات قرآن اعلام میدارد که فرعون در دریا غرق شد، اما یک آیه نیز وجود دارد که خبر از نجات او میدهد. این تفاوت را چگونه می توان حل کرد؟
پرسش
آیا فرعون غرق شد یا توسط اسرائیلیان نجات یافت؟ در جایی از قرآن آمده است که او نجات یافته(سوره ۱۰ آیه ۹۲)، اما در جای دیگر آمده است غرق شد: (سوره ۲۸ آیه ۴۰؛ سوره ۱۷ آیه ۱۰۳؛ سوره ۴۳ آیه ۵۵). کدام درست است؟ و آیا تناقضی وجود دارد؟
پاسخ اجمالی
آیات فراوانی از قرآن کریم، مانند مواردی که در پرسش بدانها اشاره شده است، به صراحت بیان میکند که فرعون و سپاهیانش دچار عذاب پروردگار شده و در دریا غرق شدند، اما آیۀ ۹۲ سورۀ یونس موضوع دیگری را بیان میدارد: «فَالْیَوْمَ نُنَجِّیکَ بِبَدَنِکَ لِتَکُونَ لِمَنْ خَلْفَکَ آیَهً»؛ ولى امروز، بدنت را (از آب) نجات مىدهیم، تا مایۀ پندی براى آیندگان باشى!
چند روایت و تفسیر در مورد معنای آیه وجود دارد، اما هیچکدام از آنها نمیگویند که او زنده نجات یافته است تا این آیه را در تناقض با دیگر آیات بدانیم.
۱٫ در روایتی از امام رضا(ع) نقل شده است: فرعون از سر تا پا لباسی آهنین پوشیده بود، اما هنگامی که غرق شد، پروردگار پیکر بیجان او را به ساحل انداخت تا برای آیندگان نشان و معجزهای باشد و جسد پوشیده از آهن او را ببینند که چگونه از آب به ساحل افکنده شد، با آنکه به صورت معمول، بدن پوشیده از آهن باید در اعماق آب فرو رفته و ناپدید شود.[۱]
۲٫ در نقلی دیگر آمده است که برخی فرعون را خدا میدانستند و شاید بعد از غرق او نیز در مرگش تردید میکردند! پروردگار برای برطرف شدن هرگونه شک و شبههای، پیکر بیجانش را در کنار ساحل قرار داد تا همگان به مرگ او یقین کنند.[۲] جالب آنجا است که بر اساس نقل برخی مفسران، حتی بنی اسرائیل و یاران حضرت موسی(ع) که معجزۀ شکافته شدن دریا را نیز دیده بودند، مرگ فرعون را به سختی باور میکردند و با این اعجاز بعدی، تردیدشان برطرف شد.[۳]
بر اساس آنچه گفته شد، نه تنها هیچ تناقضی بین این آیه و دیگر آیات وجود نداشته، بلکه این آیه تقویت کننده سایر آیات و نشان از اعجاز دیگری میباشد.
[۱]. شیخ صدوق، علل الشرایع، ج ۱، ص ۵۹، انشارات داوری، قم، ۱۳۸۵ش.
[۲]. جزائری، نعمت الله، النور المبین فی قصص الأنبیاء و المرسلین، ص ۲۳۹، مکتبه آیت الله المرعشی النجفی، قم، ۱۴۰۴ق.
[۳]. قرطبی، محمد بن احمد، الجامع لأحکام القرآن، ج ۸، ص ۳۷۹، ناصر خسرو، تهران، ۱۳۶۴ش.
به زودی همه غرق میشیم
یک سازمان عمده خیریه در امور کودکان هشدار دادهاست که توقف فعالیت یا تخریب بندر حدیده در نبردها بین نیروهای ائتلاف عربی و شبهنظامیان حوثی، جان صدها هزار کودک یمنی را تهدید میکند.
صندوق نجات کودکان، «سیو ده چیلدرن»، همچنین هشدار دادهاست که شمار کودکان قحطیزده یمن به ۵.۲ میلیون نفر خواهد رسید؛ حدود ۱۲ میلیون شهروند یمنی زیر ۱۵ سال سن دارند و انتظار میرود آمار تازه کودکان قحطیزده بر نگرانیهای پیشین بیافزاید.
هشدار تازه «صندوق نجات کودکان» در حالی منتشر شدهاست که گزارشها حاکی از افزایش دوباره نبردها بر سر حدیده است.
«صندوق نجات کودکان» که دفتر اصلی آن در لندن است، میگوید «این جنگ کلیت یک نسل از کودکان یمن را در معرض خطر قرار دادهاست؛ از بمب و گرسنگی تا بیماریهای که میشود جلوی آنها را گرفت به تهدیدی برای کودکان یمنی تبدیل شدهاست. چه بر سر آینده یمن خواهد آمد؟».
https://www.aparat.com/v/hEGld/گفتگویی_متفاوت_با_صادق_زیباکلام?amp&__twitter_impression=true
یک چند به کودکی باستاد شدیم
یک چند به استادی خود شاد شدیم
پایان سخن شنو که ما را چه رسید
از خاک در آمدیم و بر باد شدیم
جناب زیبا همچنان به استادی خود شاد هستند.
وقوع سیل و رعد و برق در ۹ استان ایران رییس سازمان امداد و نجات: استانهای آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، خراسان شمالی، زنجان، سمنان،گلستان، مازندران و همدان درگیر سیل و رعد و برق شده اند و متاسفانه یک نفر در شاهرود فوت کرده.
https://bit.ly/2NdFSac