طبالان امام حسین میمه ثبت ملی می شود

2018-09-10
94 بازدید

مردم استان اصفهان با برپایی آیین های مختلف به استقبال ماه محرم رفته اند که ۳۵آیین ثبت ملی و پرونده ۲۰آیین دیگر هم برای ثبت در فهرست میراث ناملموس به سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ارسال شده است. کارشناس میراث فرهنگی و مسوول تهیه پرونده های میراث فرهنگی ناملموس استان اصفهان می گوید: […]

download

مردم استان اصفهان با برپایی آیین های مختلف به استقبال ماه محرم رفته اند که ۳۵آیین ثبت ملی و پرونده ۲۰آیین دیگر هم برای ثبت در فهرست میراث ناملموس به سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ارسال شده است.
کارشناس میراث فرهنگی و مسوول تهیه پرونده های میراث فرهنگی ناملموس استان اصفهان می گوید: تعزیه خوانی، نخل گردانی کاشان، ابوزیدآباد، زواره و بادرود، آیین ششم امام حسین در برزک کاشان، زار خاکِ قورتان، جوش نایین، جاق جاق زنی ابیانه و پخت نان عباسعلی آران و بیدگل از جمله آثار ثبت ملی شده است.
عباس تراب زاده به برخی از آیین های عاشورایی که پرونده شان برای ثبت ملی تهیه و ارسال شده هم اشاره می کند: آیین شاطان دمام و طبالان امام حسین میمه، سنگ زنی شهر سین، غذاهای نذری باغ ملک مبارکه، سقاخوانی نیاسر کاشان از جمله این آیین هاست.