منطقه ی حفاظت شده مانع احداث خط ریلی اراک از میمه شد

2018-09-10
53 بازدید

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اقتصادی بودن مسیر ریلی خوانسار- دامنه – اصفهان می‌توان از انواع حمل و نقل در این مسیر استفاده کرد که تحقق این مهم منشأ تحول بزرگ اقتصادی در منطقه غرب استان می‌شود. علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهار […]

۱۵۰۹۷۰۰

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اقتصادی بودن مسیر ریلی خوانسار- دامنه – اصفهان می‌توان از انواع حمل و نقل در این مسیر استفاده کرد که تحقق این مهم منشأ تحول بزرگ اقتصادی در منطقه غرب استان می‌شود.

علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان اظهار کرد: با توجه به این‌که راه آهن اراک- خمین-گلپایگان- میمه-اصفهان در یک ردیف اعتباری برای تملک بودجه پیش بینی شده بود، اما منابع کافی برای اجرایی شدن این پروژه وجود نداشت.

وی افزود: حتی بخش‌هایی از پروژه راه آهن اراک- خمین-گلپایگان- میمه-اصفهان بدون مطالعه اقدام و پس از مدتی رها شده بود البته این پروژه می‌بایست در پیوست یک قانون بودجه به سمت اجرایی شدن پیش می‌رفت، اما معوق مانده بود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانجام با پیگیری‌های انجام شده سال گذشته در پیوست یک قانون بودجه قرار گرفت و هفت میلیارد تومان اعتبار دریافت شد، پس از انتخاب پیمانکار با موافقت استاندار اراک پنج کیلومتر جاده از مسیر ایستگاه ملک آباد در مسیر اراک در اختیار گرفته شد و اکنون زیرسازی آن به اتمام رسیده است.

وی گفت: گذر خط ریلی در مسیر منطقه حیاط وحش موته-اصفهان با مشکل زیست محیطی  مواجه می‌شد و همین سبب معوق ماندن پروژه بود که به سمت خوانسار تغییر مسیر داده شد، که با این اقدام اکنون گذرخط ریلی در مسیر خوانسار- دامنه – اصفهان توجیه اقتصادی نیز دارد.

وی افزود: سال جاری با پیگیری‌ در سازمان برنامه و بودجه، این رقم به ۱۸ میلیارد تومان رسیده است، البته تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا در مجلس این بودجه به رقم ۶۰ میلیارد تومان تحقق یابد.

بختیار با بیان اینکه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان کل پروژه در مسیر خمین- گلپایگان- خوانسار- دامنه- اصفهان انتخاب پیمانکار می‌شود، تصریح کرد: به دلیل اقتصادی بودن مسیر ریلی می‌توان از انواع حمل و نقل استفاده کنیم که تحقق آن منشأ تحول بزرگ اقتصادی در منطقه غرب استان می‌شود.