یدالله زمانی – بحران ها و راههای عبور

2018-09-09
90 بازدید

بحرانها و راه های عبور لقد خلقنا الانسان فی کبد 🔸بخشی از حوادث پیرامون زندگی انسانها را بحرانها تشکیل می دهند که بعضی از آنها بحران سیاسی و بعضی اقتصادی و در مواقعی هم به صورت حوادث طبیعی اتفاق می افتند. بدیهی است همواره در زندگی شخصی و اجتماعی انسانها فراز و نشیب و حوادث […]

photo_2018-09-08_12-23-07

بحرانها و راه های عبور

لقد خلقنا الانسان فی کبد
🔸بخشی از حوادث پیرامون زندگی انسانها را بحرانها تشکیل می دهند که بعضی از آنها بحران سیاسی و بعضی اقتصادی و در مواقعی هم به صورت حوادث طبیعی اتفاق می افتند. بدیهی است همواره در زندگی شخصی و اجتماعی انسانها فراز و نشیب و حوادث تلخ و شیرین وجود دارد.
باید خلیل بودبه یار اعتماد کرد
گاهی بهشت در دل آتش نهفته است
🔸اما مهم این است که با تدبیر و مدیریت لازم و به هنگام بحرانها مهار و آسیب آنها به حداقل رسانده شود. در شرایط کنونی، بحرانهای مخرب و خانمان سوز جامعه ما را مورد هجوم قرار داده که غفلت از آنها موجب تخریب فرهنگ، اقتصاد و پیدایش چالشهای اجتماعی خواهد شد.
🔸تاکید مقام معظم رهبری نسبت به جدی گرفتن مساله اقتصاد و معیشت مردم و حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی و کوتاه نیامدن در برابر زیاده خواهی قدرتهای استکباری، حکایت از سخت بودن آزمون و ضرورت برنامه ریزی برای مهار آسیب ها دارد که لازم است مسئولین مربوطه فارغ از شعار و حواله دادن به دیگران راه کارهای عملی را پیدا و اجرا نمایند تا شور و نشاط واقعی بر مردم حاکم و نسبت به آینده امیدوار باشند.
🔸امام جواد علیه السلام می فرمایند: ( التدبیر قبل العمل یومنک الندم ) تدبیر و برنامه ریزی قبل انجام کار ( پیشگیری ) مانع از پشیمانی خواهد شد.
🔸انتظار می رود با اقدامات لازم از پیدایش بحران و حوادث جلوگیری و تجهیزات لازم برای کاهش آسیب بحرانها را فراهم آوریم.
زمانی گندمانی امام جمعه شهرستان کیار