نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهور قانع نشدند!

2018-08-28
62 بازدید

محمد دهقان، نقوی‌حسینی، حمیدرضا فولادگر، محمد حسین فرهنگی و کوروش کرم‌پور، پنج نماینده ای بودند که در بخش نخست سؤالات خود را از حسن روحانی پرسیدند. سپس رئیس جمهور نیم ساعت به سؤال نمایندگان پاسخ داد و پس از آن نیز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری پشت تریبون رفت و درباره سؤالات مطرح سخنرانی کرد و در […]

عکی

محمد دهقان، نقوی‌حسینی، حمیدرضا فولادگر، محمد حسین فرهنگی و کوروش کرم‌پور، پنج نماینده ای بودند که در بخش نخست سؤالات خود را از حسن روحانی پرسیدند. سپس رئیس جمهور نیم ساعت به سؤال نمایندگان پاسخ داد و پس از آن نیز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری پشت تریبون رفت و درباره سؤالات مطرح سخنرانی کرد و در نهایت روحانی در بخش دوم گفته های خود به این سؤالات پاسخ گفت.

پس از اتمام سخنان روحانی، رئیس مجلس نیز طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، تک‌تک سؤالات را جداگانه به رأی وکلای ملت گذاشت که نتایج این رأی‌گیری‌ها به شرح زیر است؛

سؤال اول: چرا دولت جنابعالی در کنترل قاچاق، که یکی از مهمترین عوامل فلج تولید ملی است، موفق نبوده است؟  وکلای ملت با ۱۲۳ رأی موافق، ۱۳۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۱ نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سؤال را قانع‌کننده ندانستند.

سؤال دوم: علت استمرار تحریم‌های بانکی با گذشت بیش از دو سال و علیرغم اجرای همه تعهدات برجامی ایران چیست؟  وکلای ملت با ۱۳۷ رأی موافق، ۱۳۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۱ نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سؤال را قانع‌کننده دانستند.

سؤال سوم: چرا دولت تدبیر و امید نسبت به کاهش بیکاری مفرط اقدام شایسته‌ای ندارد؟ وکلای ملت با ۷۴ رأی موافق، ۱۹۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۲ نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سوال را قانع‌کننده ندانستند.

سؤال چهارم: علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله در دولت جنابعالی، علی‌رغم وعده‌ها و اعلام‌های عبور از رکود چیست؟  وکلای ملت با ۱۱۶ رأی موافق، ۱۵۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۲ نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سؤال را قانع‌کننده ندانستند.

سؤال پنجم: علت افزایش شتابان ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی چیست؟  وکلای ملت با ۶۸ رأی موافق، ۱۹۶ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۲ نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سؤال را قانع‌کننده ندانستند.

بر اساس قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهوری به چهار سوال، سؤالات مطرح به قوه‌قضاییه ارجاع خواهد شد و پس از آن نتایج بررسی قوه قضاییه بار دیگر به مجلس ارجاع می‌شود و مجلس در این باره تصمیم‌گیری می‌کند