بیانیه مدرسین حوزه علمیه قم در ارتباط با حواشی تجمع فیضیه

2018-08-21
82 بازدید

 به گزارش الف در پی تجمع طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه قم آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای به این اتفاق واکنش نشان داد . متن کامل بیانیه به این شرح است . بسم الله الرحمن الرحیم تحرکات ناشایست، ناآگاهانه و بعضا مغرضانه برخی در حاشیه‌ی تجمع طلاب […]

۶۴۳۵۶

 به گزارش الف در پی تجمع طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه قم آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای به این اتفاق واکنش نشان داد .

متن کامل بیانیه به این شرح است .

بسم الله الرحمن الرحیم

تحرکات ناشایست، ناآگاهانه و بعضا مغرضانه برخی در حاشیه‌ی تجمع طلاب و روحانیون که در راستای مطالبات اقتصادی مردم در مدرسه مبارکه فیضیه قم بر گزار شده بود؛ دانسته یا ندانسته، ضربه و خدشه‌ای بر حوزه و روحانیت وارد ساخت که منجر به واکنش مراجع معظم تقلید و دیگر بزرگان حوزه شده است.
همگان میدانند حوزه های علمیه، مراجع و بزرگان حوزه عمیقا و صمیمانه هم درد مردم و در کنار آنها بوده و تا کنون خدمات گوناگونی درعرصه‌های مختلف برای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته اند، بنابراین نباید گذاشت با برخی بی توجهی ها و بی حرمتی ها این خدمات ارزشمند توسط برخی مورد بی مهری قرار گیرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تمجید و همراهی با مواضع آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی و دیگر علمای حوزه های علمیه، چون همیشه از مطالبات به حق روحانیت و دیگر اقشار مختلف مردم در ارتباط با مسائل اقتصادی حمایت نموده و توجه همگان را به توصیه های مکرر مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع معظم تقلید «دامت برکاتهم» و علمای اعلام مبنی بر حفظ وحدت و انسجام برای عبور از گردنه های سخت جلب نموده و اعلام می دارد: مسئولان و مدیران مجموعه های حوزوی باید با هوشیاری و دقت، نظارت لازم را به عمل آورند تا برخی افراد ناآگاه یا مغرض نتوانند با تحرکات، شعارها و نوشته های انحرافی مطالبات حوزه های علمیه و شأن آن را خدشه دار کنند.

نظرات

  • وزیر کشور: ممکن است برخی بازی‌ها بدون تماشاچی برگزار شود

    عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مصاحبه با روزنامه ایران، با اشاره به شعارهای تماشاچیان در مسابقات اخیر فوتبال گفت ممکن است برخی از بازی‌های بدون تماشاچی برگزار شود.

    در بازی‌های اخیر در اهواز، اصفهان و تهران علاوه بر درگیری میان تماشاگران شعارهای ضدحکومتی نیز سر داده شد.

    رحمانی فضلی در این باره به روزنامه ایران گفت: «زمینه رویدادهایی که در ورزشگاه‌ها رخ داد، نارضایتی بود. درست است تماشاگران به برخی مسائل فوتبال اعتراض داشتند، اما شعارها با جنس اعتراض هماهنگی نداشت. خواهش ما در شورای امنیت این بود که نگذاریم این اتفاقات در ورزشگاه‌ها بیفتد؛ چون تکرار این حوادث می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که برای حفظ امنیت مردم و حتی بازیکنان به‌عنوان شورای امنیت تصمیم گرفته شود تا برخی بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود.»

    وزیر کشور افزود: «قرار است با وزیر ورزش جلسه بگذاریم. فضا باید کنترل و مدیریت شود، برای ما امنیت مهم است. اگر احساس کنیم گروه‌هایی وارد شده و انتظامات را دچار خدشه می‌کنند، این تصمیم را خواهیم گرفت.»

  • ۱۰ سال حبس تعزیری برای روزنامه‌نگار جهان صنعت

    حسین احمدی نیاز به خبرگزاری ایسنا گفت موکلش میرمحمدحسین(امیرحسین) میراسماعیلی روزنامه‌نگار جهان صنعت به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

    حسین احمدی نیاز گفت: «موکلم طنزپردازی است که بابت مطالب طنز و نقادانه‌ای که دارد، به ۱۰ سال حبس تعزیری، دو سال محرومیت از فعالیت در رسانه‌ها و فضای مجازی، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و جزای نقدی محکوم شده است.»

    این روزنامه‌نگار پس از انتشار توییت‌هایی طنزآمیز در مورد سختگیری‌های اجتماعی به توهین به مقدسات متهم شد. میرمحمدحسین میراسماعیلی هرگونه توهین به مقدسات را رد کرده است.

  • درخواست توکلی از دادستانی برای ممنوع الخروجی سیف

    دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به دادستان کل کشور خواستار پی گیری مطالبه ای با موضوع ” ولی الله سیف را ممنوع الخروج و محاکمه کنید ” شد.

  • علی مطهری: اعلام نظر افراد خطری برای کشور به دنبال ندارد

    علی مطهری نماینده تهران و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در خصوص تجمع طلاب در قم و افزایش تندروی‌ها با نزدیک شدن به طرح سوال از رییس‌جمهور در مجلس، گفت: این نتیجه آزادی در کشور است و هر کسی آزاد است که در کشور حرفش را بزند و این موضوع اشکالی ندارد.

    او تاکید کرد: نباید در اعتراضات و یا تجمعات شاهد دروغ و تهمت و توهین باشیم. در غیر اینصورت اینکه افراد نظر خود را اعلام کنند مشکلی نیست و اعلام نظر افراد خطری برای کشور به دنبال ندارد.

    نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی صحبت‌ها مبنی بر پیگیری طرح عدم کفایت رییس جمهور در مجلس، گفت: کسی به دنبال طرح عدم کفایت رییس جمهور نیست و صحبت هایی که در این خصوص می شود، شایعه است.