در حاشیه – انتخاب شهردار با لابی گری قابل قبول نیست

2018-08-21
194 بازدید

سجاد قهرمانی فرد عضو شورای شاهین‌شهر ظهر امروز ۲۹ مردادماه ۱۳۹۷ در حاشیه جلسه انتخاب شهردار جدید شاهین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا اظهار کرد: بر اساس تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۲۲  آئین‌نامه داخلی شورای شهر جلسه فوق‌العاده و علنی امروز شورای اسلامی شاهین‌شهر برای انتخاب شهردار جدید، رسمیت نداشت. وی با عنوان […]

IMG_5098

سجاد قهرمانی فرد عضو شورای شاهین‌شهر ظهر امروز ۲۹ مردادماه ۱۳۹۷ در حاشیه جلسه انتخاب شهردار جدید شاهین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا اظهار کرد: بر اساس تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۲۲  آئین‌نامه داخلی شورای شهر جلسه فوق‌العاده و علنی امروز شورای اسلامی شاهین‌شهر برای انتخاب شهردار جدید، رسمیت نداشت.

وی با عنوان اینکه جلسه فوق‌العاده در صورت درخواست کتبی استاندار و یا نماینده او همچون فرماندار که مشتمل بر زمان، دستور و ضرورت باشد تشکیل می‌شود و یا اینکه به درخواست کتبی سه تن از اعضای شورا و تصویب درخواست آن‌ها برگزار می‌شود، افزود: اگر امروز در این جلسه شرکت نمی‌کردیم بدون شک برچسب اخلال‌گر و تفرقه‌افکن توسط هیات رئیسه به ما زده می‌شد.

این وکیل پایه یک دادگستری گفت: بند ۲ ماده ۴۹ آیین‌نامه داخلی شورای شهر تعیین زمان عادی یا فوق‌العاده بودن جلسه را بر عهده رئیس شورا گذاشته که البته جلسات عادی تکلیف آن مشخص است، در حالی که جلسه فوق‌العاده همان‌گونه که در بالا اشاره شد باید پروسه آن طی شود و بعد بر مبنای آن رئیس شورا از سایر اعضا برای شرکت در جلسه دعوت به عمل آورد.

وی با تاکید بر اینکه تکیه رئیس شورای شهر شاهین‌شهر بر ماده ۴۹ آیین‌نامه داخلی شورای شهر برای توجیه عوام بود در حالی پارلمان شهری خود مرجع قانون‌گذاری است، تصریح کرد: تخلفات صورت گرفته در برگزاری این جلسه طی نامه‌ای جهت تصمیم‌گیری به اطلاع فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه رسید.

قهرمانی فرد با بیان اینکه ما به عنوان عضو شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر باید در مقابل اعتمادی که مردم به ما کرده اند پاسخگو باشیم، متذکر شد: به هیچ عنوان شهرداری که با ائتلاف بازی و لابی‌گری چهار نفر انتخاب‌شده باشد برای ما قابل‌پذیرش نیست.