سردار عبداللهی از راه‌آهن تهران- قم – میمه اصفهان بازدید کرد

2018-08-12
130 بازدید

راه‌آهن سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان به عنوان نخستین و بزرگترین راه‌آهن پرسرعت کشور به طول ۴۱۰  کیلومتر با سرعت عملیاتی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت در قالب ۲۲  ست قطار ۸ واگنه طراحی شده و قادر به جابه‌جایی۱۶ میلیون مسافر در سال است و در طول مسیر از شهرهای قم، دلیجان و میمه عبور می‌کند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل […]

gha7

راه‌آهن سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان به عنوان نخستین و بزرگترین راه‌آهن پرسرعت کشور به طول ۴۱۰  کیلومتر با سرعت عملیاتی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت در قالب ۲۲  ست قطار ۸ واگنه طراحی شده و قادر به جابه‌جایی۱۶ میلیون مسافر در سال است و در طول مسیر از شهرهای قم، دلیجان و میمه عبور می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سردار عبادالله عبداللهی در بازدید از راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان و در جمع مهندسان و کارکنان این پروژه ملی گفت: این پروژه از ویژگی خاصی برخوردار است زیرا، اولین اقدام در ساخت راه‌آهن سریع‌السیر کشور است و باید با روحیه جهادی و دقت و کیفیت بالا صورت گیرد.

سردار عبداللهی گفت: در این پروژه اولین کاری که باید مد نظر قرار بگیرد کیفیت انجام کار است. اعتقاد ما این است که اگر بین هر دو تیم ایرانی و خارجی همراه با مجموعه وزارت راه و مشاور، یک همبستگی، همدلی و همراهی وجود داشته باشد هم کیفیت و سرعت بالا می رود و هم هزینه‌ها کاهش می‌یابد.
وی افزود: امروز دشمن، اقتصاد و اشتغال را هدف قرار داده است و ما باید در این میدان مبارزه و مقابله کنیم. اگر در این مسیر انگیزه، روحیه انقلابی و توکل به خداوند متعال داشته باشیم حتماً موفق خواهیم بود.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص ایجاد اشتغال و آبادانی در کشور تصریح کرد: ما باید به عنوان یک وظیفه و یک تکلیف پیشگام و جلودار سازندگی باشیم تا بتوانیم کشور را در مسیر توسعه پیش ببریم و با این کار و تلاش، در مقابل آمریکا بایستیم.
در پایان سردار عبداللهی خطاب به طرف چینی گفت: در خصوص تهیه و طراحی نقشه‌ها و ارائه آنها باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا زمان از دست نرود و هر زمان که نیاز به کمک دیده می‌شود اعلام کنند تا ما کمک‌شان کنیم.
شایان ذکر است، راه‌آهن سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان به عنوان نخستین و بزرگترین راه‌آهن پرسرعت کشور به طول ۴۱۰  کیلومتر با سرعت عملیاتی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت در قالب ۲۲  ست قطار ۸ واگنه طراحی شده و قادر به جابه‌جایی۱۶ میلیون مسافر در سال است و در طول مسیر از شهرهای قم، دلیجان و میمه عبور می‌کند.
این پروژه شامل دو قطعه تهران- قم (۱۶۵ کیلومتر) و قم- اصفهان (۲۴۵ کیلومتر) می‌باشد که توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و مشارکت یک شرکت چینی در حال اجراست