جشنواره ی ” قنات و قالی ” در میمه برگزار می شود

2018-08-08
327 بازدید

میمه‌ میزبان جشنواره «قنات و قالی» 🔸نخستین جشنواره‌ی گردشگری «قنات و قالی» یکم شهریور در میمه برگزار می‌شود. 🔸رئیس میراث فرهنگی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت:‌ این جشنواره یک‌روزه با هدف معرفی قنات «مزدآباد» و طرح منحصربه‌فرد «قالی میمه»، همچنین افزایش شورونشاط اجتماعی، در ورزشگاه شهید ایراندوست میمه برگزار می‌شود. 🔸قنات مزدآباد میمه به‌طول ۱۸ […]

photo_2018-08-08_13-32-37

میمه‌ میزبان جشنواره «قنات و قالی»

🔸نخستین جشنواره‌ی گردشگری «قنات و قالی» یکم شهریور در میمه برگزار می‌شود.

🔸رئیس میراث فرهنگی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت:‌ این جشنواره یک‌روزه با هدف معرفی قنات «مزدآباد» و طرح منحصربه‌فرد «قالی میمه»، همچنین افزایش شورونشاط اجتماعی، در ورزشگاه شهید ایراندوست میمه برگزار می‌شود.

🔸قنات مزدآباد میمه به‌طول ۱۸ کیلومتر و با داشتن دو رشته آب سرد و گرم و سد ذخیره‌ی آب زیرزمینی، یکی از منحصربه‌فردترین قنات‌های کشور است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

🔸«جواد چهرراضی» افزود: در این جشنواره‌ علاوه بر آشنایی با قنات و قالی میمه، صنایع دستی بخش میمه نیز در معرض فروش قرار می‌گیرد.

🔸وی یادآور شد: قالی‌بافی در میمه به‌صورت «ذهنی‌بافت» انجام می‌شود و قالی‌ میمه با نقش و نگار و طرح‌های بی‌بدیل باعث توجه اروپاییان به این هنر اصیل ایرانی شده است.

🔸جشنواره به همت شهرداری میمه و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با اجرای «پیمان طالبی» برگزار می‌شود و در آن «حجت اشرف‌زاده» به صورت زنده برای حضار می‌خواند.

منبع : میمه و فراتر از آن