ماجرای حمله مارها به اصفهانی ها چیست؟

2018-07-29
888 بازدید

به تازگی خبری مبنی بر حمله مارها به مردم شهر اصفهان شنیده می شود که گویا این موضوع حقیقت دارد. برای خواندن جزئیات خبر، این بخش نیک صالحی را تا پایان مطالعه نمایید.   مار حیوانی خزنده است که همه آن ها گوشت خوار هستند. گاها مار را با حیوانی به نام مارمولک بدون پا […]

حمله-مارها-۳۰۰x200

به تازگی خبری مبنی بر حمله مارها به مردم شهر اصفهان شنیده می شود که گویا این موضوع حقیقت دارد. برای خواندن جزئیات خبر، این بخش نیک صالحی را تا پایان مطالعه نمایید.

 

مار حیوانی خزنده است که همه آن ها گوشت خوار هستند. گاها مار را با حیوانی به نام مارمولک بدون پا اشتباه می گیرند در صورتی که مار با مارمولک تفاوت هایی دارد. معمولا مار در هر کجا که دیده شود باعث رعب و وحشت می شود. مردم شهر اصفهان مدتی است که شاهد حضور مار در منازل شان هستند که این موضوع باعث نگرانی اصفهانی های عزیز شده است. نیک صالحی در این بخش جزئیات ماجرای حمله مارها به اصفهانی ها را شرح می دهد.

هجوم مارها به خانه اصفهانی‌ها

حمله-مارها-۱-۵۰۰x317

محمد شریعتی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به پراکندگی مارهای مشاهده شده در سطح شهر نمی‌توان دلیل افرایش تعداد مار را خشکی رودخانه زاینده رود دانست.

وی ادامه داد: همه ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی در سطح شهر اصفهان گزارش مارگیری داشته و حتی مواردی را نیز در طبقات بالا به ویژه در طبقه پنجم یک ساختمان شاهد بوده‌ایم.

شریعتی گفت: تعداد مارهای مشاهده شده در منازل شهروندان اصفهان در چهار ماهه امسال را ۲۴۳ مورد گزارش شده است.

وی افزود: قبل از این هر گونه مار پیدا شده توسط آتش نشانی به محیط زیست تحویل می‌شد اما با توجه به افزایش تعداد مارها به همه ایستگاه‌های آتش نشانی ابلاغ شد که مارها را پس از زنده گیری به خارج از شهر برده و در طبیعت رها کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اصفهان خاطرنشان کرد: ما انسان‌ها به حریم زندگی مارها دست درازی کرده‌ایم و با ساخت خانه‌هایمان بر روی محل زندگی مارها منجر به آزار آنها شده‌ایم.

باشگاه خبرنگاران