گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۷/۵/۵ + تصاویر

2018-07-28
302 بازدید

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز  تصاویر – کانال عصر میمه بسم الله الرحمن الرحیم نماز جمعه این هفته به میمه به امامت حجت الاسلام و‌المسلمین طباطبایی امام جمعه شهر،در محل تکیه حضرت ابوالفضل(ع) با شکو‌هی ترچه تمامتر ا قامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و […]

photo_2018-07-28_07-15-26

علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

 تصاویر – کانال عصر میمه

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته به میمه به امامت حجت الاسلام و‌المسلمین طباطبایی امام جمعه شهر،در محل تکیه حضرت ابوالفضل(ع) با شکو‌هی ترچه تمامتر ا قامه شد.

خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و در ادامه مباحث خود در هفته گذشته با استناد به خطبه متقین امام علی(ع) به بیان ویژیگی های متقین پرداختند.

امام علی (ع) در این خطبه رفتار پرهیزکاران در اجتماع، رفتار فردی آنها، عبادت آن ها و نگاه آن ها به خود را ترسیم نموده است.

که محور اصلی  سخنان حجت الاسلام طباطبایی بیان صفات فردی  متقین با استناد به سخنان امام علی(ع)بود، صفاتی نظیر: بدگمانی به خود، ترس از تمجید توسط دیگران، ایمان همراه با یقین، بردباری و امید به امور اخروی،

حجت الاسلام طباطبایی همچنین  در توصیف ویژیگی   «ملبسهم الاقتصاد» آمده در خطبه متقین بیان داشتند که در معنای این صفت، دو احتمال وجود دارد؛ یکی این که ممکن است مراد معنای حقیقی خود باشد؛ یعنی زندگی آنان در حد متوسط است و هرگز دچار تنگدستی نمی شوند. احتمال دوم این که لباس در معنى مجازى و کنایى خود استعمال شده باشد. وقتى مى گویند: لباس فلانى اقتصاد و تقوا است؛ یعنى از همه جهات میانه روى و تقوا دارد که در قرآن هم به این صفت سفارش و تأکید شده است.

خطبه دوم به بیان مناسبت های پیش رو در هفته جاری اختصاص داشت که

–         پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور به امامت آیت الله طالقانی در سال ۱۳۵۹

–         هشتم مرداد ُالروز درگذشت عالم ربانی آیت الله مشکینی

–         و یازدهم مردادماه مصادف با شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری همدانی

از جمله مناسبت های مورد اشاره در خطبه دوم نماز جمعه این هفته میمه توسط امام جمعه محترم بود.

photo_2018-07-28_07-15-41

در نماز جمعه امروز شهر میمه  حیدری کارشناس آب در مورد مشکلات اخیر آب صحبت کردو همچنین راهکار هایی برای جلوگیری از هدر رفتن آب ارائه داد.