پاسخ مقدری به شبهات مشاور استاندار اصفهان درباره معدن میمه

2018-07-06
107 بازدید

 پاسخ مقدری به شبهات مشاور استاندار اصفهان درباره واگذاری معدن تراورتن میمه (موته)   جناب آقای قائمی مشاور محترم استاندار اصفهان سلام 🔰 احتراماً، نظر به چندین پست توئیتری جنابعالی درباره منطقه حفاظت شده موته و واگذاری معدن سنگ تراورتن میمه و نام بردن از بنده نکاتی را به آگاهی می‌رسانم: 🔴در ابتدا به آگاهی […]

photo_2018-06-28_18-31-10

 پاسخ مقدری به شبهات مشاور استاندار اصفهان درباره واگذاری معدن تراورتن میمه (موته)

 

جناب آقای قائمی
مشاور محترم استاندار اصفهان
سلام

🔰 احتراماً، نظر به چندین پست توئیتری جنابعالی درباره منطقه حفاظت شده موته و واگذاری معدن سنگ تراورتن میمه و نام بردن از بنده نکاتی را به آگاهی می‌رسانم:

🔴در ابتدا به آگاهی برسانم اینجانب دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی، به عنوان نخستین حزب ایران اسلامی که هم در ساختار تشکیلاتیِ حزب‌مان رکن تخصصی محیط زیستی داشته و به واسطه آن شماری از کنشگرانِ دغدغه‌مند و متخصص در کمیسیون محیط زیست سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی مشغول کنشگری هستند و نیز در برنامه‌های انتخاباتیِ اصلاح‌طلبانه‌مان همواره رویکردها و اقدامات محیط زیستی به شهروندان ارائه کرده‌ایم، خود را در کنار سایر بازیگرانِ این عرصه می‌دانیم و از کار حزبی و تشکیلاتی فقط رانت و نام و تابلوی آن را یدک نمی‌کشیم و دوشادوش کنشگران برای آبادی و اصلاح ایران گام برمی‌داریم و شهروندان فقط شب انتخابات یا از کنگره‌ها نام ما را نشنیده‌اند!.

🔴من نیز همچون شما زاده اصفهان نیستم؛ اما با ۲۰ سال زندگی در کنار شهروندانِ عزیزتر از جان در اصفهان به تمام دغدغه‌ها، دل‌نگرانی‌ها و حساسیت‌های آنها واقفم و البته خودم و خانواده‌ام از همین آب و هوایی بهره میبریم که زندگی را بر همه ساکنان شهر و استان تنگ کرده است و روز به روز به لطف حضور برخی مدیرانِ ناکارآمد، بدتر از گذشته هم می‌شود! و البته تصور می‌کنم اطلاعاتم در بسیاری از موضوعاتِ اصفهان بیشتر از مدیرانِ پروازی و غیر مقیم باشد!

🔴اینجانب به واسطه سوگندی که در روز نخست عضویتم در شورای شهر اصفهان یاد کردم، نسبت به منافع شهروندان مسوولم و نطقم در صحن علنی شورای شهر اصفهان به واسطه پیامدهای مشهود و ملموسی است که موضوعاتی چون بهره‌برداری از معادن در اطراف اصفهان می‌تواند بر محیط زیست منطقه بگذارد و شوربختانه در دهه‌های گذشته برخی مدیران و مسوولان، بلایی بر سر این مرز و بوم آورده‌اید که اکنون شاهد آثار خسارت‌بار و بحرانی آن هستیم.

🔴هفته پیش که به میمه رفتم از مردمانِ نازنین آنجا شنیده بودم که شما نقش اساسی در این واگذاری داشتید ولی گزاره اثباتی در میان نبود تا اینکه در فضای مجازی تعصب و اعتقاد راسخ‌تان برای این واگذاری مشهود شد.

🔴 خلاصه کنم، در توئیت اخیرتان اشاره داشتید که “مقدری‌ها از حجم و گستردگی معادن دیگر در محدوده منطقه حفاظت شده موته اطلاع نداشتند؟”؛

▫️برادر بزرگوار، اولاً: این چه عذر بدتر از گناهی است که چون پیشینیان کار اشتباه کردند، مجوزی برای تکرار اشتباه از سوی شما نیز هست؟! واعجبا!! مگر شما برای اصلاح امور در راس کار نیستید؟!

▫️دوم اینکه: برابر گفته‌های مدیران یگان حفاظت محیط زیست استان، از سال ۶۱ که این منطقه با مساحت حدود ۲۰۴,۳۵۰ هکتار به منطقه حفاظت شده تبدیل و سرانجام بر اساس مصوبه شماره ۱۳۰ شورای عالی محیط زیست در سال ۶۹ با همین وسعت به پناهگاه حیات وحش ارتقا سطح یافت، مجوز بهره‌برداری برای معادن این منطقه صادر نشده است و معادن موجود یا پیش از تبدیل شدن به منطقه حفاظت شده مجوز داشتند یا با کاهش سطح محیطی منطقه حفاظت شده، خارج از این منطقه واقع گردیدند.

▫️اگر قوانین مرتبط را بخوانید متوجه می‌شوید ماده ۴ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست به انتفاعات قبل از محدوده شدن وجهه قانونی داده است.

▫️سوم: اگر پرسش شما از بنده از جنس دغدغه‌مندی است، بسم‌الله؛ هم این مجوز را لغو کنید و هم آن دیگران را تمدید نفرمایید و چنانچه اینگونه عمل نمایید بنده دست شما را می‌بوسم (که برای احترام به نسل آینده و در چارچوب اصول توسعه پایدار، منابع و ذخایر کشور را به شکل مطلوب به آیندگان بسپاریم).

▫️ پس نیک بدانید بنده و دیگر دغدغه‌مندانِ این پرونده بحث‌مان این نیست که معدن به چه کسی واگذار شود یا نشود؛ اصل حرف ما احترام به قانون، زمین، شهروندان و آیندگان است و با هرگونه واگذاری به این شکل مخالفیم.

🔴در پایان، در کانالی وابسته به حزب اعتماد ملی (اعتمادیون) آمده است “هدف از اعتراضات اخیر مقدری‌ها تنها دغدغه‌های محیط زیستی نیست…”؛

▫️اول اینکه من نقش حزب اعتماد ملی در این دفاع از واگذاری را متوجه نشدم!! البته گمانم این هست فقط به دلیل عضویت شما در آن حزب باشد و منفعت دیگری در میان نیست.

▫️دوم اینکه: متوجه نشدم در مخالفت با واگذاری معدن تراورتن به حوزه علمیه اصفهان بنده و امثال من چه نفعی خواهیم برد؟ ! و به غیر از برخوردهای احتمالی در آینده، چه چیزی نصیب ما خواهد شد؟!

🔴خواهش می‌کنم بس کنید و خجالت بکشیم از این که یک موضوع محیط زیستی را به محل کشمکش‌های سیاسی و جناحی تبدیل نکنیم.

برایتان عاقبت به خیری و تندرستی آرزومندم.

ارادتمندتان

مهدی مقدری
۱۵ تیر ٩٧