در مورد معدن میمه نظر محیط زیست فصل الخطاب است

2018-06-30
243 بازدید

به گزارش ایرنا، ‘ سید رحمان دانیلی ‘ روز شنبه در واکنش به اخبار انتشار یافته مبنی بر صدور پروانه اکتشاف و بهره برداری از مواد معدنی پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته در رسانه ها و اعتراض دوستداران محیط زیست به این اقدام تصریح کرد: اختلاف برداشت از متن قوانین، مقررات موضوعه کشور […]

n82956783-72412213

به گزارش ایرنا، ‘ سید رحمان دانیلی ‘ روز شنبه در واکنش به اخبار انتشار یافته مبنی بر صدور پروانه اکتشاف و بهره برداری از مواد معدنی پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته در رسانه ها و اعتراض دوستداران محیط زیست به این اقدام تصریح کرد: اختلاف برداشت از متن قوانین، مقررات موضوعه کشور و بخشنامه های صادره از سوی دولت ها از اموری است که گاهی در مناسبات اداری و اجرایی پیش می آید.
روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان اصفهان به نقل از وی اضافه کرد: موضوع موافقت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با مجوز مورد نظر نیز از این مقوله است که در این خصوص نظر کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به نیابت از طرف حاکمیت؛ فصل الخطاب و لازم الاجرا خواهد بود.
به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، مقامات مذهبی، مجموعه مدیریت کلان استان، مقامات قضایی و تاثیرگذاران در محیط زیست به رغم وجود برخی اختلاف سلیقه ها و برداشت های متفاوت احتمالی برای اجرای قوانین لازم الاجرای زیست محیطی که در راستای حفاظت از محیط زیست و برای ادامه حیات رو به رشد نسل امروز و نسل های آینده تدوین شده است، متفق القول هستند.
وی اظهار کرد: به لطف خدا، مردم و مسئولان استان اصفهان با همگرایی تمام در تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و سیاست های زیست محیطی نظام ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب برای خروج از بحران ها، معضلات و مشکلات فرا روی محیط زیست، تلاش خود را به کار خواهند گرفت.
پناهگاه حیات وحش موته با وسعت ۲۰۴ هزار و ۳۰۵ هکتار در شمال استان اصفهان، شمال غربی میمه قرار دارد.
پناهگاه حیات وحش موته یکی از پر ارزش ترین مناطق ایران بخصوص از نظر گیاهان منحصر به فرد و زیستگاهی مناسب برای زندگی آهو و منطقه ای برای تکثیر این گونه است.
پناهگاه موته دارای دو بخش، یکی بخش جلگه ای و هموار برای زیست آهو و دیگری مناطق کوهستانی برای زیست قوچ، میش، کَل و بُز است.
خاطرنشان می شود، یکشنبه هفته گذشته ( سوم تیر ) ‘ مهدی مقدری ‘ عضو شورای اسلامی شهر در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی این شورا صدور مجوز اکتشاف و بهره برداری از معدن تراورتن در منطقه موته برای حوزه علمیه را به زیان محیط زیست منطقه دانست و خواستار بازنگری این اقدام از سوی مسئولان ارشد استان اصفهان شد.
در همین حال مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اعلام کرد: استانداری اصفهان به ویژه شخص دکتر مهرعلیزاده استاندار و معاونان ایشان در حمایت از برنامه های زیست محیطی تلاش وافر دارند و تلاش های مدیریتی گسترده ای که برای برون رفت از بحران زاینده رود و تامین حقابه زیست محیط زیستی این حوضه آبخیز به عمل می آورند، گواه صادقی بر این مدعاست.
دانیالی ادامه داد: «حل مشکلات آب و محیط زیست» از مهمترین اولویت های مدیریت استان است که در نخستین نشست خبری استاندار اصفهان مطرح شد.
وی تاکید کرد: راهبردهای زیست محیطی چهارگانه دولت نیز در استان اصفهان با پیگیری از سوی حفاظت محیط زیست استان اصفهان و حمایت های موثر مقام ارشد اجرایی استان و همکاری فرابخش محیط زیست در دستگاه ها و نهادهای مختلف و مرتبط دولتی و بخش خصوصی در حال اجراست.