گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۷/۴/۸

2018-06-30
180 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلم والمسلمین طباطبایی امام جمعه محترم  میمه ،با حضور پرشور مردم بخش،  در تکیه حضرت ابولفضل(ع)  اقامه شد. حجت الاسلام طباطبایی خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و در ادامه مباحث  خطبه های پیشین خود، موضوع خطبه اول خود را به بیان […]

IMG_3248

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلم والمسلمین طباطبایی امام جمعه محترم  میمه ،با حضور پرشور مردم بخش،  در تکیه حضرت ابولفضل(ع)  اقامه شد.

حجت الاسلام طباطبایی خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و در ادامه مباحث  خطبه های پیشین خود، موضوع خطبه اول خود را به بیان مساله امتحان و آزمون الهی اختصاص دادند.

 

IMG_3271

ایشان با ذکر این حدیث از امیرالمومنین(ع) که فرموده اند: «دنیا محلی است که به آزمون ها پیچیده شده است و تنها راه پیروزی در این امتحانات رعایت تقوای الهی است» بیان داشتند که امتحان الهی مخصوص عده ای خاص نیست و شامل همه افراد میشود حتی پیامبران ،امامان و اولیا الهی ، مثال بارز آن هم حضرت ابراهیم (ع) بود که در آزمون قربانی کردن فرزندش اسماعیل سربلند بیرون آمد و خداوند نیز  به عنوان پاداش مقام امامت را در کنار مقام نبوت به وی عطا کرد.

IMG_3241

همچنین در خصوص امام علی (ع) که معیار ایمان کامل است  با استناد به حدیثی از خودشان آمده است که این حضرت در زمان حیات پیامبر اکرم هفت بار و بعد از رحلت ایشان هم هفت بار مورد امتحان الهی قرار گرفته اند

و لیله المبیت، جنگ احد و جنگ خندق از جمله مواردی بود که این حضرت در زمان پیامبر اکرم مورد آزمون الهی قرار گرفتند.

IMG_3269

حجت الاسلام طباطبایی خطبه دوم خود را به بیان مناسبت های پیش رو در هفته آینده اختصاص دادند که از جمله آن ها میتوان به مواردی که در ذیل آمده است اشاره کرد.

-۱۵ شوال سالروز وفات عبدالعظیم حسنی محدث ،راوی و عالمی از تبار امام حسن مجتبی(ع) که توفیق درک چهار امام معصوم را داشته اند. وهمچنین همین روز مصادف با شهادت حمزه سیدالشهدا عموی بزرگوار پیامبر اکرم  در جنگ احد.

IMG_3306

-۱۱ هم تیر ماه سالروز شهادت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی

-۱۲ تیر ماه سالروز وفات عالم گرانقدر شیعه علامه امینی صاحب کتاب الغدیر

و همچنین ۱۲هم تیرماه سالروز جنایت آمریکا و  حمله ناوگان آن  به هواپیمای مسافر بری ایران در خلیج فارس.

IMG_3307

خبرنگار نماز – علیرضا هاشمی

 تصاویر – محمد حسین حیدری