پیرو درخواست فلسطینی ها ، آرژانتین بازی با اسرائیل را لغو کرد

2018-06-06
48 بازدید

بنابه گزارش‌ها، فدراسیون فوتبال آرژانتین بازی دوستانه با اسرائیل که برنامه انجام آن در شهر بیت‌المقدس باعث خشم فلسطینی‌ها شده بود را لغو کرده است. به گزارش ایسنا، گونزالو هیگواین، مهاجم آرژانتینی روز سه شنبه به شبکه ورزشی “ای اس پی ان” گفت که این بازی برگزار نمی‌شود. او در مصاحبه‌ای گفت: “بالاخره تصمیم درستی […]

images

بنابه گزارش‌ها، فدراسیون فوتبال آرژانتین بازی دوستانه با اسرائیل که برنامه انجام آن در شهر بیت‌المقدس باعث خشم فلسطینی‌ها شده بود را لغو کرده است.

به گزارش ایسنا، گونزالو هیگواین، مهاجم آرژانتینی روز سه شنبه به شبکه ورزشی “ای اس پی ان” گفت که این بازی برگزار نمی‌شود.

او در مصاحبه‌ای گفت: “بالاخره تصمیم درستی گرفتند.”

رسانه‌های آرژانتینی هم خبر لغو این بازی را منعکس کرده‌اند. فدراسیون فوتبال اسرائیل هنوز واکنشی نشان نداده است.

گزارش‌ها حاکیست که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با مائوریسیو ماکری رئیس جمهور آرژانتین تماس گرفت تا این کشور را از لغو بازی منصرف کند.

بازی قرار بود روز شنبه در بیت‌المقدس برگزار شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، ساکنان غزه، ناحیه‌ای که اخیرا شاهد شهادت ۱۲۰ فلسطینی در مرز اسرائیل بود، با شادمانی به این خبر واکنش نشان دادند.

در رام الله واقع در کرانه باختری فدراسیون فوتبال فلسطینی‌ها با صدور بیانیه‌ای از لیونل مسی مهاجم آرژانتینی و هم‌قطارانش تشکر کرد.

جبرئیل رجوب، رئیس این فدراسیون به خبرگزاری رویترز گفت: “ارزش‌ها، اخلاقیات و روحیه ورزشی امروز پیروز شد و اسرائیل با لغو این بازی کارت قرمز گرفت.”

رجوب که پیشتر از فلسطینی‌ها خواسته بود در صورت انجام این بازی پیراهن و عکس مسی را آتش بزنند، گفت که روز چهارشنبه کنفرانسی خبری خواهد داشت.

کمپین “آواز” که خواستار لغو بازی شده بود هم این “تصمیم شجاعانه اخلاقی” را ستود.

الیس جی مدیر این کمپین گفت: “ثابت شد آرژانتین درک می‌کند که بازی در بیت‌المقدس هیچ جنبه دوستانه‌ای ندارد، جایی که فقط چند کیلومتر آن سوتر تک تیراندازان اسرائیلی به تظاهرکنندگان غیرمسلح شلیک کردند.”

این قرار بود آخرین بازی آرژانتین پیش از شروع جام جهانی روسیه باشد.

این در حالی است که حساسیت زیادی پیرامون موقعیت بیت المقدس وجود دارد.

اسرائیل این شهر را پایتخت “ابدی و جدایی‌ناپذیر” خود می‌داند. فلسطینی‌ها که می‌خواهند بخش شرقی این شهر پایتخت کشور آینده فلسطینی باشد از تصمیم اخیر برای انتقال بازی از حیفا به این شهر خشمگین بودند.

ماه پیش هم تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و شناسایی این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل باعث خشم و محکومیت جهانی شده بود.