اختصاص ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای قنوات شهرستان

2018-06-04
131 بازدید

علی‌اصغر رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی تخصیص‌یافته برای قنات‌های شاهین‌شهر و میمه هرچند ناکافی است اما همچون نمکی روی آش، برای تمامی قنات‌ها هزینه می‌شود. وی افزود: اعتباری که اختصاص‌یافته از طریق اوراق خزانه اسلامی و سرجمع اعتبارات دیگری است که برای مرمت، بازسازی و […]

photo_2017-05-29_04-50-06

علی‌اصغر رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی تخصیص‌یافته برای قنات‌های شاهین‌شهر و میمه هرچند ناکافی است اما همچون نمکی روی آش، برای تمامی قنات‌ها هزینه می‌شود.

وی افزود: اعتباری که اختصاص‌یافته از طریق اوراق خزانه اسلامی و سرجمع اعتبارات دیگری است که برای مرمت، بازسازی و لایروبی این قنوات پرداخت‌ شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه شروع عملیات مرمت قنات‌ها را نیمه نخست امسال اعلام کرد و گفت: از ۷۳ رشته قناتی که از گذشته تا امروز حفاری و بهره‌برداری شده است، ۴۳ رشته قابلیت آب‌دهی دارند که بر اثر مرور زمان، سیل و نشست زمین آسیب‌دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بارندگی‌های بهاری در بخش‌های میمه و مرکزی به قنات‌های قابل‌استفاده‌ای هم چون قاسم‌آباد، سعیدآباد، ازان، زیاد‌آباد و قنات‌های مربوط به ۱۲ روستای حوالی جهادآباد، سه، باغ میران و کله رود خسارت‌های قابل‌توجهی وارد کرده است.

رستمی اذعان داشت: اعتبار تخصیص‌یافته ۸۰۰ میلیون تومانی با توجه به تعدد قنات‌ها و افزایش هزینه‌های لایروبی، مرمت و بازسازی ناکافی است که برای رضایت همه کشاورزان ناچاریم این مبلغ را به نسبت بین همه قنات‌های دارای آب هزینه کنیم.

وی وضعیت بارندگی را باوجود بارش‌های بهاری ناکافی دانست و تصریح کرد: این وضعیت کاهش ۵۰ درصدی کشت را اراضی زراعی و باغی را در پی خواهد داشت؛ از ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، در سال‌هایی با بارش کافی، ۲۵ هزار هکتار زیرکشت می‌رفت اما امسال این سطح زیر کشت به حداکثر ۱۴ هزار هکتار خواهد رسید.