جاری شدن غیر منتظره ی سیل در مسیل ” اِشکاراُو “

2018-05-22
329 بازدید

وقتی در طول روز بارها از کنار این منظره ی زیبا در گلستان عبور کرده باشی ، کمتر احتمال میدهی که ساعتی بعد سیلی سرکش در مجاورت این گلهای زیبا ، طبیعت جذاب  و غیرقابل پیش بینی و در عین حال متنوع و دوست داشتنیِ شمالِ میمه در مسیل ” اشکاراو ” جریان داشته باشد . مسیل […]

IMG_1283

وقتی در طول روز بارها از کنار این منظره ی زیبا در گلستان عبور کرده باشی ، کمتر احتمال میدهی که ساعتی بعد سیلی سرکش در مجاورت این گلهای زیبا ، طبیعت جذاب  و غیرقابل پیش بینی و در عین حال متنوع و دوست داشتنیِ شمالِ میمه در مسیل ” اشکاراو ” جریان داشته باشد . مسیل دائما جاری اشکاراو در گذشته ،  آبشخور آهوانی بوده است که در مراتع حاصلخیز میمه تعلیف می کرده اند و وجه تسمیه ی این مسیل  ، حکایت بیابانهای دل انگیز ، محیط زیست منحصر بفرد و آب و هوای معتدلِ شمالی ترین صحاری استان اصفهان است .

IMG_1324

به نظر می رسد سیل ” اشکار او ” از چارچوین منشا داشته باشد و در مسیر جاری شدن خود به سمت غرب جاده ی اصفهان – تهران رفته و مجددا با برگشت به شرق جاده ، تقریبا از میانه ی گلستان میمه عبور می کند .
IMG_1329

در هر صورت گرچه ابرهای تیره ی آسمان شمال میمه از بارش باران در دور دست ها خبر می داد ، اما کمتر انتظار می رفت که در پایان یک روز بهاری سیلی سرکش که در تصاویر دیده می شود در این مسیل جریان یابد . اینها ، طبیعت میمه را بکر و دوست داشتنی و متنوع و منحصر بفرد می کند .
IMG_1330