حاجی از چرایی عدم پرداخت سهم شهرداری ها در عوارض بنزین خبر داد.

2012-12-26
29 بازدید

وزیر اقتصاد:ابهامات در این خصوص را با رئیس جمهور درمیان بگذارید . حاجی از چرایی عدم پرداخت سهم شهردار ی ها در عوارض بنزین خبر داد. وزیراقتصاد ضمن پاسخگویی به کمیسیون برنامه وبودجه درباره دلایل عدم پرداخت سهم شهرداری‌ها از بابت عوارض بنزین برمبنای قیمت هر لیتر ۷۰۰ تومان،گفت:ابهامات در این خصوص را با رئیس […]

وزیر اقتصاد:ابهامات در این خصوص را با رئیس جمهور درمیان بگذارید .

حاجی از چرایی عدم پرداخت سهم شهردار ی ها در عوارض بنزین خبر داد.


وزیراقتصاد ضمن پاسخگویی به کمیسیون برنامه وبودجه درباره دلایل عدم پرداخت سهم شهرداری‌ها از بابت عوارض بنزین برمبنای قیمت هر لیتر ۷۰۰ تومان،گفت:ابهامات در این خصوص را با رئیس جمهور درمیان بگذارید.


حسینعلی حاجی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره جلسه روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، اظهار داشت: در این جلسه وزیر اقتصاد پاسخگوی دو تن از اعضای این کمیسیون درباره دلایل عدم پرداخت سهم شهرداری‌ها از بابت عوارض بنزین بر مبنای قیمت هر لیتر ۷۰۰ تومان بود.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: در حال حاضر سهم شهرداری‌ها از بابت عوارض بنزین از بنزین ۱۰۰ تومانی محاسبه می‌شود که شمس‌الدین حسینی در این باره اعلام کرد بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها، درصد منابع حاصل از اصلاح قیمت مشخص است که چه مقداری باید به حساب مردم و صنعت واریز شود و چه مقدار باید در زیرساخت‌ها هزینه گردد.


وی افزود: اما شمس‌الدین حسینی اعلام کرد که در این قانون مشخص نشده چه مقدار سهم عوارض شهرداری‌هاست و اگر ابهامی در این مورد وجود داشته باشد، باید در نامه‌ای به رئیس جمهور در میان گذاشته شود.


حاجی با اشاره به پیگیری این موضوع در مجلس هشتم تصریح کرد: وزیر اقتصاد معتقد بود که در مجلس هشتم در این رابطه با رئیس مجلس مکاتبه شده و ایشان هم با آقای مصباحی مقدم که رئیس کمیسیون ویژه بوده‌اند، بحث را ارجاع داده است و پاسخی در این مورد دریافت شده هم این است که برداشت درست است و لذا عوارض برخورداری‌ شهر‌داری‌ها همان بر مبنای قیمت قبل از هدفمندی یارانه‌هاست.


نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه / برخوار در مجلس درباره نظر اعضای کمیسیون در رابطه با این توضیح اظهار داشت: به نظر می‌رسد این توضیح قانع کننده باشد اما قرار شد مکاتبات در این رابطه رسیدگی شود. چرا که این دلیل اگر هم درست باشد، مربوط به سال ۹۰ و ۹۱ نیست اما پاسخ دولت این بود که چون در این دو سال افزایش قیمتی در مورد بنزین رخ نداده، تا زمانی که افزایشی پیش نیاید، باید همین رقم به شهرداری‌ها تعلق گیرد.


وی در پایان از ارائه اسناد مربوطه به رئیس مجلس برای بحث و بررسی بیشتر و اعلام نتیجه خبر داد.