تجمع علیه امام جمعه ی شاهین شهر قانونی نیست

2018-05-15
88 بازدید

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ملکیان دستجردی فرزند حسین و متولد دستجرد از توابع برخوار اصفهان و در حال حاضر امام جمعه شاهین شهر اصفهان است. وی در دوران رژیم پهلوی با توزیع اعلامیه های امام خمینی (ره) و دیگر بزرگان, سخنرانی و تبلیغ در مورد مرجعیت امام خمینی (ره) در شهرهای […]

۶۳۶۶۱۹۱۱۶۱۵۶۳۹۴۷۲۰

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ملکیان دستجردی فرزند حسین و متولد دستجرد از توابع برخوار اصفهان و در حال حاضر امام جمعه شاهین شهر اصفهان است.

وی در دوران رژیم پهلوی با توزیع اعلامیه های امام خمینی (ره) و دیگر بزرگان, سخنرانی و تبلیغ در مورد مرجعیت امام خمینی (ره) در شهرهای مختلف از جمله نفت شهر و سومار از توابع استان ایلام, به مبارزه علیه رژیم پرداخت و به جهت فعالیتش در ایلام, تحت تعقیب مامورین ساواک قرار گرفت . در دوران دفاع مقدس علاوه بر جمع آوری کمک های مردمی و اعزام کاروان های متعدد در جبهه های جنگ نیز حضور یافت و درمانگاه و مهدیه لشگر ثارالله را احداث کرد.

حجت الاسلام ملکیان در سال ۱۳۶۱ شمسی به امامت جمعه پابدانا از توابع زرند کرمان منصوب شد. ساخت مصلی و تاسیس صندوق قرض الحسنه , ساخت حسینه , دفتر منزل امام جمعه و دیگر فعالیت های عمرانی از فعالیت های ایشان در این دوران بود.

وی در سال ۱۳۶۴ شمسی امامت جمعه زرند کرمان را به عهده گرفت و خدماتی را در امور فرهنگی و عمرانی انجام داد همچنین در ۲۱ آبان ۱۳۷۴ شمسی, امامت جمعه زرین شهر اصفهان را عهده دار شد و از سال ۱۳۸۱ امامت جمعه شاهین شهر را به عهده گرفت.

در هفته های گذشته برخی از افراد در انتقاد به امام جمعه شهرستان شاهین شهر دست به تجمع زده اند. وی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اعتراضات تعدادی از افراد، که مدتی است این موضوع را پیگیری می کنند مواجه شد.

معترضین با حضور در نمازجمعه این هفته و با در دست داشتن پلاکاردهایی انتقادات و اعتراضات خود را به حجت الاسلام ملکیان اعلام داشتند و در نهایت معترضین نیز اعلام کردند که مطالبات، انتقادات و اعتراضات خود را هفته های آتی تا حصول نتیجه ادامه خواهند داد.

به گفته فرماندار شاهین شهر حدود ۶ سال است که این افراد علیه امام جمعه شاهین شهر دست به تجمع می زنند.

علیرضا بصیری فرماندار شاهین شهر و میمه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: یکی از محاسن جمهوری اسلامی آن است که امکان ابراز انتقاد را به مردم داده است.

وی ادامه داد: این تجمع ها برای امروز یا دیروز نیست بلکه افراد معدودی حدود شش سال این حرکات را انجام و مباحثی از جمله انتقاد به امام جمعه را مطرح می کنند که هیچ کدام صحیح نیست.

فرماندار شاهین شهر تصریح کرد: ائمه جمعه ای هستند که حدود ۲۰ سال امام جمعه بوده اند و این دلیل نمی شود تا عده ای بی دلیل دست به تجمع بزنند.

بصیری افزود: این موضوع که چرا امام جمعه در خطبه های نماز جمعه برخی از مسائل را بیان نمی کند دلیل بر تجمع نمی شود زیرا خطبه های نماز جمعه آن چیزی است که در شرع و قانون مقام معظم رهبری مطالبه می کند و ائمه جمعه باید آن موضوعات را دنبال کنند.

وی افزود: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خطبه های ائمه جمعه را ارزیابی می کنند و مسائل آن شهر یا منطقه را دنبال می کنند و در رابطه با این تجمعات حتما اطلاع دارند.

فرماندار شاهین شهر این موضوع که امام جمعه با افراد بدنام نشست و برخواست دارد را تکذیب کرد.

بصیری در پاسخ به این سوال که در مقابل این تجمعات چه کاری انجام داده اید، گفت: این تجمع غیرقانونی بوده و از این دست تجمعات نیز ممکن است در کشور وجود داشته باشد اما دلیل نمی شود تا به دلیل برگزاری چند تجمع اقدام به تصمیم گیری کرد و مانع از فعالیت افراد شویم.