پاسخ زیبای یک مصری به اظهارات ضد ایرانی الجبیر

2018-05-11
66 بازدید

  به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، سامح عسکر، نویسنده و تحلیلگر سیاسی مصری، سخنان عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی، را که گفته بود اگر ایران اقدام به دستیابی به سلاح هسته‌ای کند، عربستان نیز سلاح هسته‌ای خواهد ساخت، به سخره گرفت و او را «کودک» خواند. سامح عسکر در صفحه […]

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، سامح عسکر، نویسنده و تحلیلگر سیاسی مصری، سخنان عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی، را که گفته بود اگر ایران اقدام به دستیابی به سلاح هسته‌ای کند، عربستان نیز سلاح هسته‌ای خواهد ساخت، به سخره گرفت و او را «کودک» خواند.

سامح عسکر در صفحه توئیتر خود نوشت‌ای کودک! فناوری هسته‌ای برای آن‌هایی است که مستقل هستند نه نوکر، برای دانشمندان است نه نادان ها، برای صاحبان صنایع است نه مصرف کنندگان، برای خردمندان در عرصه دیپلماسی و ارتباطات است و نه از برای بی‌خردان در عرصه سیاست؛ همان‌هایی که کار عرب‌ها را به قرون وسطی کشانده اند.

سامح عسکر در توئیتی دیگر نوشت: (داشتن) بمب اتمی به لحاظ بین المللی و اخلاقی ممنوع است و داشتن این سلاح نیازمند سه شرط است. نخست به چالش کشیدن جامعه جهانی و اتکا به قدرت درونی؛ و این در حالی است که آل سعود ضعیف هستند. دوم، داشتن فناوری پیشرفته و زیربنای علمی و حال آنکه عربستان سعودی کشوری عقب مانده است. سوم دادن تضمین‌های بین المللی درباره عدم تهدید اسرائیل؛ البته این شرط سوم هرچند امکان پذیر است، اما تضمینی برای باقی ماندن حاکمان سعودی در قدرت وجود ندارد.

گفتنی است عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی، گفته بود چنانچه ایران در صدد دستیابی به سلاح هسته‌ای برآید رژیم سعودی نیز برای دستیابی به سلاح هسته‌ای خواهد کوشید.