چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / Wednesday, 9 May, 2018

2018-05-09
234 بازدید

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز همانطورکه انتظار می رفت، اقدام ترامپ در خروج از برجام را «اقدامی شجاعانه» خواند و از آن استقبال کرد. «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که تلاش زیادی برای تغییر نظر ترامپ به خرج داده بود، بلافاصله در توئیتر نوشت که «فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده از تصمیم ایالات متحده برای خروج […]

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز همانطورکه انتظار می رفت، اقدام ترامپ در خروج از برجام را «اقدامی شجاعانه» خواند و از آن استقبال کرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که تلاش زیادی برای تغییر نظر ترامپ به خرج داده بود، بلافاصله در توئیتر نوشت که «فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده از تصمیم ایالات متحده برای خروج از برجام تأسف می‌خورند. رژیم منع اشاعه در خطر است.»

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم بیانیه داد. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «همانطور که از توافق ایران خارج می‌شویم، با شرکایمان برای یافتن راه‌حلی واقعی، جامع و ماندگار برای تهدید ایران، همکاری می‌کنیم. ما منافع مشترکی برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای داریم.»

عربستان سعودی هم بیانیه‌ای داد و گفت که از خروج آمریکا از برجام استقبال و این کار ترامپ را تأیید می‌کند.

دنی دنون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد، تصمیم ترامپ برای خروج از برجام را ستود و گفت: این تصمیمی تاریخی است که چشم اندازی برای عصری جدید از امنیت و ثبات در خاورمیانه ارائه می‌کند. یک جبهه متحد علیه رژیمی که ترور را ترویج می‌کند و بذر بی‌ثباتی می‌پراکند، می‌تواند پایانی برای تجاوز ایرانیان باشد که منطقه ما و کل جامعه بین‌المللی را تهدید می‌کند.

تصویر صفحه اول روزنامه‌ها۵۸۷۸a7ab