ایراد حاجی به طرح استخدام معلمان حق التدریسی

2018-05-03
67 بازدید

حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: نمایندگان مجلس درباره نحوه ساماندهی معلمان حق‌التدریسی دیدگاه‌های متفاوت هم چون الزامی بودن شرکت در آزمون، استخدام از مسیر دانشگاه فرهنگیان و جذب بدون برگزاری آزمون دارند. وی به دیدار اخیرش با معلمان برخی از مدارس شاهین‌شهر، دستگرد و محسن‌آباد و درخواست‌های مکرر آنان در […]

۱۳۹۶۱۱۰۷۰۰۰۵۸۱_Test_PhotoH

حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: نمایندگان مجلس درباره نحوه ساماندهی معلمان حق‌التدریسی دیدگاه‌های متفاوت هم چون الزامی بودن شرکت در آزمون، استخدام از مسیر دانشگاه فرهنگیان و جذب بدون برگزاری آزمون دارند.

وی به دیدار اخیرش با معلمان برخی از مدارس شاهین‌شهر، دستگرد و محسن‌آباد و درخواست‌های مکرر آنان در این‌ باره اشاره کرد و افزود: برخی از نمایندگان معتقدند، چون نیروهای حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی چندین سال است که مشغول تدریس هستند و امید دارند که در وزارت آموزش‌ و پرورش استخدام شوند، با برگزاری آزمون و بررسی سوابق آن‌ها گزینش شوند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: برخی از نمایندگان هم‌ عقیده دارند بهترین راهکار جذب حق‌التدریسان باتجربه است و وزارت آموزش‌ و پرورش باید تسلط بیشتری بر جذب نیروهای خود داشته باشد نه آن‌که بخواهد به هر طریقی فقط به دنبال جبران کمبودها برود.

وی یادآوری کرد که نمایندگان به‌ تازگی به  طرح «الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌ و پرورش» ایراداتی وارد دانستند و با ارجاع آن به کمیسیون آموزش و تحقیقات برای بررسی بیشتر موافقت کردند.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه و محاسبات مجلس اظهار امیدواری کرد: وزارت آموزش‌ و پرورش در صورت تصویب نهایی این طرح، مکلف می‌شود از مشمولان قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، به‌ طور اختصاصی آزمون به عمل آورد.

وی بر ضرورت ساماندهی نیروهای حق‌التدریسی تأکید کرد اما گفت: مسؤولان درباره چنین طرح‌هایی بهتر است صبر کنند تا طرح به نتیجه برسد سپس اطلاع‌رسانی کنند، در این صورت نیروهای حق‌التدریس کمتر دچار نگرانی از آینده شغلی خود خواهند شد.

حاجی‌دلیگانی از درخواست‌های معلمان در خصوص اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان سخن گفت و ابراز کرد: این طرح تأثیرات مثبتی بر نظام آموزشی کشور دارد و می‌تواند وضعیت معیشتی معلمان را بهبود بخشد و بر کیفیت آموزشی نیز اثرگذار باشد.

وی در پایان درباره سرانه مدارس گفت: بودجه‌های اختصاصی به سرانه مدارس نه رقم مناسبی دارد و نه به‌ موقع به مدارس و آموزش‌ و پرورش تخصیص می‌یابد و همین عامل مدارس را دچار مشکل کرده است.