دادستان خواستار تشدید قانون منع بکارگیری اتباع غیرمجاز شد

2018-04-23
283 بازدید

دادستان شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: مسؤولان، با برخورد قاطع و نظارت‌های دائمی، از اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در این شهرستان جلوگیری کنند. محسن بوسعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: مسؤولان، با برخورد قاطع و نظارت‌های دائمی، از اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در این شهرستان جلوگیری کنند. وی به سخنانش […]

۲۶-۳

دادستان شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: مسؤولان، با برخورد قاطع و نظارت‌های دائمی، از اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در این شهرستان جلوگیری کنند.

محسن بوسعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: مسؤولان، با برخورد قاطع و نظارت‌های دائمی، از اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در این شهرستان جلوگیری کنند.

وی به سخنانش در ستاد احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر شهرستان شاهین‌شهر و میمه اشاره کرد و افزود: در حالی که که آثار بیکاری را از عوامل گسترش فساد و جرائم در جامعه می‌دانیم، شاهد به‌کارگیری کارگران غیرقانونی اتباع بیگانه در برخی از کارگاه‌های شهرستان شاهین‌شهر و میمه هستیم.

دادستان شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: اگر عزم جدی در مسؤولان باشد، این رفتار غیرقانونی صاحبان کارگاه‌ها، به‌راحتی کنترل و متوقف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان تمامی کارگاه‌های اشتغال آفرین در مرحله نخست توجیه شوند و کارگاه آن‌ها در مرحله بعدی اگر به جذب کارگران غیرمجاز اقدام کنند، تعطیل شود.

بوسعیدی با انتقاد از این که صاحبان کارگاه های متخلف با سودجویی خود، بیکاری بیشتر جوانان ایرانی را دامن می زنند، اذعان داشت: هم‌اینک صاحبان متخلف کارگاه‌ها، با پرداخت جرائم نقدی ناچیز قانون را دور می‌زنند و برای چندمین بار از کارگران غیرقانونی استفاده می‌کنند.

وی از انحصار برخی مشاغل ساختمانی در دست اتباع بیگانه خبر داد و اضافه کرد: قانون به‌گونه‌ای تنظیم‌شده است که صاحبان متخلف کارگاه‌ها از آن سودجویی می‌کنند، از یک‌سو کارگران غیرمجاز را با حقوق ناچیز جذب می‌کنند و از سوی دیگر در صورت دستگیری جریمه‌های سبک می‌پردازند.

دادستان شهرستان شاهین‌شهر و میمهبه تلاش فرماندهی انتظامی این شهرستان در دستگیری ۳۸ اتباع بیگانه غیرمجاز اشاره کرد که مجازات این دستگیرشدگان نیز بازدارندگی در آنان ایجاد نمی‌کند.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که با اصلاح قانون به‌کارگیری کارگران غیرمجاز، جرایم برخورد با متخلفان را به‌گونه‌ای تشدید کنند که صاحبان متخلف واحدهای اشتغال آفرین از به‌کارگیری اتباع بیگانه بدون مجوز کار خودداری کنند.